Alla inlägg den 15 februari 2017

Av Kaela - 15 februari 2017 17:33

 

 

Inga hantverkare dök upp i dag.

Har haft en hård kamp med mig själv för att inte bli sur och arg.Det är ju ändå bara jag som mår illa av det.

Så jag fäste blicken och höll den istadigt på bilderna på vår Maltasommar....då kröp humöret i toppp...(bilden ovan är en av de bilderna)

Men tycker nog att det är ganska nonchalant att först skicka mejl att man kommer och sen inte höra av sig.

Jag har hört dem på annan balkong ( det är många som glasar in samtidigt) men jag har ju inte vågat gå iväg och försöka få tag i dem och få veta varför planeringen ändrats och varför de inte har meddelat.

Just därför att jag måste finnas i lägenheten för att öppna när de skulle ringa på.

Nu lär de inte komma förrän på fredag - imorgon kan jag inte sitta här då ska jag till US i Linköping.

Just nu ringde de och sa att de kommer på fredag. Brist i kommunikationen tydligen mellan kontor och utförare.

Ja ja då blir det på fredag.......hoppas jag!!!!

 

Du har säkert hört det kloka ordet hör nedanför - men jag gillar det och det är en hjälp många gånger att plocka fram

 

Ge mig kraft att förändra det jag kan,

tålamod att acceptera det jag inte kan förändra

och vishet nog att inse skillnaden.

(Tror ursprunget kan vara Sinnesrobönen)

 




Av Kaela - 15 februari 2017 10:11

 



Om du själv har en blogg vet du att det vi ska trycka på för att kunna göra ett inlägg...det sista tryckett ska man kanske säga..... heter "Skapa inlägg!


Idag slog orden mig...skapa-det låter avancerat - och det säger att jag ska göra något.

Skapa!

Tänk om det - när vi vaknar på morgonen fanns en knapp att trycka på, där det stod: Skapa dagen!

Någon knapp finns ju inte - ändå är det den uppmaninge3n vi borde ge oss själva varje ny morgon.

Skapa den här dagen bra!

Låt den gnistra av förväntan!


Det är stort att få en helt ny dag att skapa det bästa av!



Jag önskar DIG en underbar fortsättning på din onsdag!
Själv sitter jag och väntar på de hantverkare som ska utföra inglasningen av vår balkong.

Klockan sju skulle de vara här, nu är klockan 10.15....men de skapar någon annan stans innan de kommer hit får jag tänka.....





"Här finns inga regler. Vi försöker åstadkomma någonting!" 
Thomas Edison

Av Kaela - 15 februari 2017 07:44


 

   

Idag är det den 15 februari och Julius och Julia har namnsdag!

Stort grattis till er som har namnsdag idag-!

Och stort grattis - förstås - till DIG som firar ännu en årsdag!
Gör en minnesrik dag!

 

Det finns 6 180 män i  vårt land som bär namnet Julius vilket är ett latinskt namn som härstammar från det romerska släktbundna personnamnet (Hjälte, Arier) Iiulius senare Giolio, som härleds från det grekiska ordet ioulo som är ett alternativt namn på Demeter som betyder Moderjord..

Namnet har använts i Sverige sedan mitten av 1500-talet.Just nu ökar namnets popularitet.

 

37 374 kvinnor i Sverige heter Julia vilket är ett latinskt namn som härstammar från det romerska släktbundna personnamnet Gulius, som härleds från det grekiska ordet ioulo, vilket är ett alternativt namn på Demeter som betyder Moderjord.
Namnet bars ursprungligen endast av medlemmar av gens Julia. Namnet, som har använts i Turkiet sedan i början av 1700-talet, hör nu bland de allra mest populära under 1900-talet, och 2000-talet.i Sverige

 

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards