Direktlänk till inlägg 15 februari 2017

Underbart att få vara skapare av varje ny dag

Av Kaela - 15 februari 2017 10:11

 



Om du själv har en blogg vet du att det vi ska trycka på för att kunna göra ett inlägg...det sista tryckett ska man kanske säga..... heter "Skapa inlägg!


Idag slog orden mig...skapa-det låter avancerat - och det säger att jag ska göra något.

Skapa!

Tänk om det - när vi vaknar på morgonen fanns en knapp att trycka på, där det stod: Skapa dagen!

Någon knapp finns ju inte - ändå är det den uppmaninge3n vi borde ge oss själva varje ny morgon.

Skapa den här dagen bra!

Låt den gnistra av förväntan!


Det är stort att få en helt ny dag att skapa det bästa av!



Jag önskar DIG en underbar fortsättning på din onsdag!
Själv sitter jag och väntar på de hantverkare som ska utföra inglasningen av vår balkong.

Klockan sju skulle de vara här, nu är klockan 10.15....men de skapar någon annan stans innan de kommer hit får jag tänka.....





"Här finns inga regler. Vi försöker åstadkomma någonting!" 
Thomas Edison

 
 
Anki

Anki

15 februari 2017 11:58

Skapa din dag! Fantastiskt ... men det är nog så vi ska se på det - skapa vår egna dag själva, för ingen annan vet exakt hur vi vill ha den :)
Skönt att få balkongen inglasad och få lite skydd för väder och vind.
Ha en bra fortsättning på dagen!
Kram

http:///ankisbildblogg.wordpress.com

Kaela

15 februari 2017 17:33

Ja vi måste nog se till att göra det - men det är ju en stor förmån att vi lever i ett land där vi kan göra det.
Inglasningskillarna blev inte klara på den första balkongen så de kommer inte i dag.
Troligen på fredag.

Måste också få berätta att jag äntligen fått in dig på mina Läsvärda bloggar.
Ett steg i taget- Snart kanske jag kan kommentera hos dig också!
Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards