Alla inlägg den 24 februari 2017

Av Kaela - 24 februari 2017 13:15

 




REFLEKTERA MERA!

Jag läste uppmaningen på en vägg.

Klotter ni vet.

Som för det mesta är omöjligt att förstå för den icke invigde

Men här stod plötsligt en uppmaning som faktiskt fick mig att hoppa till!

 

Det finns en del synonymer till ordet: terkasta, spegla,  avspegla, återge.

 

Jag tror att vi alla inklusive politiker och andra som ska styra vårt land reflekterar alldeles för lite.

Ibland sker förändringar i vårt liv.

Då blir behovet att reflektera överhängande.

Att ta tid för reflektion har mycket att ge oss.

Just denna helg ska jag och min man ägna helt åt reflektion.

Vi har hittat en riksomfattande förening för Synskadade och där finns också många anhöriga.

Vi ska tillbringa helgen med dem.

Jag behöver träffa andra som vandrar på den här fysiskt sett mörknande vägen.

Och min man behöver träffa anhöriga.

Det är svårt att vara anhörig när livet förändras för den man älskar.


Turbulensen runt mina svärföräldtar har lagt sig något.

Och kontakten och ansvaret tas över av min svåger med fru
Vi är väldigt glada och tacksamma över att vi inte behöver missa denna helg som vi sett fram emot under flera veckor.

Vi upplever behovet båda två - tillsammans och på varsitt sätt.

Och vi hoppas på givande kontakter i helgen i Stockholm.

 

När vi är ute och kör bil är motorvägen ett bra sätt att komma från punkt A till punkt B.

Det går fort.

Ibland behöver vi lämna livets motorväg för att ta den långsammare vägen....en stund....

Önskar DIG - där DU är - och med de omständigheter som är DINA just nu en riktigt skön helg.
Solen lyser lovande.

Av Kaela - 24 februari 2017 10:26

 
Bilden lånad från Google


Det finns ett stort utbud med hjälpmedel som ska få oss att se yngre ut.
Krämer som kostan både 1 och 2000 kronor för en liten burk är inte ovanligt.

Så erbjuds vi kirurgi.
Oftast ser inte människan yngre ut efter ett ingrepp, utan snarare endast stelare.

Och varför är det så viktigt att se yngre ut?
Vi vill ju alla se bra ut och det är helt förståeligt.

Men en av de vackraste kvinnor jag sett hade fyllt 91 år.
Det var inte så att hon var något medicinskt underverk som inte blivit rynkig.
Hela hon var rynkig - men hon hade hittat det allra bästa skönhetsmedel som finns.

Hon log.

Och hon strålade - och blev alltså strålander vacker.

Inte så att man inte  såg hennes ålder - men som hon sa...jag är ju 91...

Skönhet har verkligen inget med ålder att göra.

Det finns mindra vackra unga och supervackra äldre.

 

Botulinomtoxin är en injektionsbehandling som blockerar den nervsignal som gör att en muskel dras samman. Resultatet är att linjer och rynkor, som skapats på grund av ansiktsrörelser t ex att man ler, kisar mot solen eller rynkar pannan, mjukas upp och blir mindre synliga.

Jag vill inte ta bort mina leenderynkor eller kis rynkor.

De är ju en karta som visar att det funnits saker att le åt i mitt liv.

Och sol att kisa mot.


Av Kaela - 24 februari 2017 06:30

 


Idag är det den 24 februari och Mattias och Mats har namnsdag!

Varmt grattis till er!

Varmt grattis också till DIG som firar födelsedag idag!


49 183 män i vårt land heter Mathias (alternativt Mathias eller Matthias) ett namn som har  grekiskt ursprung, , som i sin tur är en grekisk form av de hebreiska namnen (Mattitjahu) eller (Mattitja), med betydelsen "Guds gåva" Namnet är känt i Sverige sedan 1200-talet.


64 921 män i Sverige heter Mats, Matts,som är en svensk kortform av den ursprungliga äldre namnformen Mattias vilken har grekiskt ursprung, som i sin tur härstammar från hebreiska namnen (Mattitjahu) eller (Mattitja), med betydelsen "Guds gåva". Formen Mats har förekommit i Sverige sedan slutet av 1400-talet.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards