Alla inlägg den 27 februari 2017

Av Kaela - 27 februari 2017 14:45

       

 

 

Bara du minns när du blir vuxen

Att jag kallade dig min lille skrutt
Bara du minns
Att jag och du kramades hårt hårt och innerligt
Bara du aldrig glömmer
Hur jag läste för dig varje kväll
Att den som vann springtävlingen från badrummet
fick välja bok
Och du lät mig vinna
För du tyckte synd om mig som sprang så sakta
Bara du för alltid minns hur det var
När du var fyra år
Och ville gifta dig med mamma
För du var så kär i mig
Höll min hand på väg till dagis
Och lät mig pussa bort det onda när du slagit dig nånstans
Bara du alltid minns att du fick komma
Till vår sängs trygga bo
När mardrömmar väckt och skrämt dig
Bara du fortfarande då kan minnas kärleken och värmen
Och kan ge den till andraKanske du kan förlåta
Att jag inte alltid är lugn och pedagogisk
utan skriker ibland
Är tvär och sur och glömmer
att du är liten liten och värd att ta på stort stort allvar.
Av Kaela - 27 februari 2017 13:57



Det pågår plötsligt och hastigt och lustigt något länge efterlängtat på vår balkong.

 

Av Kaela - 27 februari 2017 12:29

 

Gick en förmiddagspromenad.

En tacksamhetspromenad.

När jag för varje gång jag satte ner foten hade bestämt mig för att säga tack!

Vi blir glada för det vi får, men glömmer ofta att tacka. Jag i alla fall.


Plötsligt såg jag ett par välkända figurer komma emot mig på trottoaren.Lilla fina Hilma och hennes "extramormor" Karin från Frivilligcentralen.


Hilma brukar ju vara på förskolan så här dags en vardagsförmiddag.

Men hon var för snuvig för att vara där så mormor Karin vabbade.

Ja faktiskt.

Hon är ju Hilmas mormor eller möjligen i mormors ställe.

Mormor finns inte med på jorden längre och Hilmas mamma är ensam om Hilma så det finns heller ingen farmor.

Och mormödrar kan ta ledigt med ersättning för att vabba.

Det är alldeles utomordentligt bra tycker jag.

Hilmas mamma är lärare och har ytterst svårt att vara borta från sin klass medan momor Karin har lättare att koppla loss från sitt jobb.


Underbart att få möta lilla kvittrande Hilma och också hennes mormor.

De har blivit riktigt "tajta" de där två.

Svårt att hitta en stoltare mormor - och någon liten flicka som är gladadre för sin mormor.


Och när jag gick in tände himlen sin miljonwattslampa och allt kändes ljust och varmt.


Ett citat att ta med oss in i eftermiddagen.


"Den skönaste och djupaste känsla vi kan erfara är förnimmelsen av det hemlighetsfulla"
Albert Einstein.


Av Kaela - 27 februari 2017 07:30

 



Idag är det måndagen 27 februari och Lage har namnsdag!

Stort grattis till dig som bär namnet Lage!

Och så förstås ett stort grattis till DIG som har födelsedag idag!

Se till att få en fin firardag!


2 101 män i vårt land heter Lage som är ett gammalt danskt namn som syftar på lag i betydelsen sällskap eller följe. Betydelsen kan var lagkamrat e.dyl Alternativt syftar namnet på lag i betydelsen lagstiftning, och namnet skulle då kunna betyda ungefär lagklok.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards