Alla inlägg den 6 april 2017

Av Kaela - 6 april 2017 07:57

 

 

 

Den tidiga morgonen var grå - men nu har solen övervunnit molnens försök att dämpa dess sken.

Idag är en lite speciell dag för mig.

Klockan 12.00 ska jag möta fyra fina frivilliga för att äta lunch tillsammans och prata och skratta förstås.

Skratt blir det definitivt med de glada tjejkvinnorna.

Det lyfter att skratta tillsammans!


Två timmar senare ska jag för första gången fungera i mitt förtroendeuppdrag som ordförande i en av Norrköpings handikappföreningar.

Jag är ödmjukt tacksam för förtroendet och vill göra mitt allra bästa den tid jag ska inneha detta uppdrag.

Det bästa för de som tillhör föreningen och som har olika funktionshinder som bland annat ställer krav på en framkomlig stad - och där finns mycket att göra.


Så önskar jag DIG en riktigt skön torsdag!

Det är april och vår och allt känns så mirakulöst...minsta blomma doft och vind!


Ta hand om DIG och DIN dag!





Av Kaela - 6 april 2017 06:34


 


Idag är det torsdag, en gråmulen morgon, och det är den 6 april vilket betyder att Vilhelm och William har namnsdag!

Grattis till er som bär något av de ståtliga namnen.

Och grattis - förstås - också till DIG som firar födelsedag idag!


Gör en dag så som just Du vill fira den!


Vilhelm, Wilhelm, är ett namn av tyskt ursprung.
Det har använts som dopnamn i Sverige sedan 1100-talet.
Den engelska varianten av namnet, [[Whulliam]], har på senare år blivit vanligare än Vilhelm bland nyfödda svenskar. Stavningen Wilhelm är vanligast bland de yngre. Namnet är sammansatt av orden Vill och helm...vilja och beskydd.

22 109 män i vårt land bär detta namn!


William är den engelskspråkiga varianten av namnet Vilhelm.
Namnet är sammansatt av orden vilja och hjälm William kan också betyda den starka och den bäste och landets kung
Under senare år har denna variant av namnet blivit väldigt vanlig även i Sverige, och rent av blivit vanligare än den svenska namnformen. Namnet har dock använts i Sverige sedan 1675.
Namn som anses ha sprungit ur William är Will och Liam.I USA är Liam ofta ett smeknamn på William.

Det finns 42 670 män i vårt land som bär namnet.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards