Alla inlägg den 19 april 2017

Av Kaela - 19 april 2017 15:57

6  


Idag har jag gått länge och långt. Nästan sju kilometer. Men inte i hög fart.
Det blev enligt appen i min mobil 6 727 steg!

Solen gjorde sinnet och stegen lätta - och det blåste nästan ingenting!

 

Underbart skönt. Jag har faktiskt längtat efter att få sträcka ut på en riktig långpromenad.

Och du vet väl att "längtor" ska man vara rädd om - de vidgar tanken och hjärtat.

Att längta är inte att drömma sig bort i den värld som livsstilstidningar  erbjuder.

Att längta är att vända sig inåt.

Någonstans i dig och mig, ja i de allra flesta, kanske alla tror jag, bor en äkta ärlig längtan.
Inte den där ständiga längtan  - otåligheten som drar i oss och vill få oss att skynda vidare från det som är till något som denna otålighetslängtan utmålar som bättre.

På det viset kan det bli många uppbrott. Till ingen glädje!

Vi blir lurade.


Nej jag menar den här inre djupa längtan som jag faktiskt tror att vi i viss utsträckning både föds och dör med.

Söker vi svar på denna längtan utanför oss själva rinner vårt jags innersta drömmar som sand mellan våra fingrar.
Livslängtan skulle jag kanske vilja kalla det - kan inte tillfredsställas med en ny bil, ett nytt jobb, en ny lägenhet, en ny fris
yr.....inte med något av de yttre ting vi behöver till viss del och som gör oss glada genom att finnas där.

Men livslängtan - blir inte mindre om vi så blir miljardärer.


Den finns där - omättad.

Vi måste bestämma att "jag har tillräckligt".  
Tillräckligt för att längtan ska bli till ro och istället låta mig känna det som lite grand är en släkting till längtan - förväntan inför varje ny dag!

Vi har ju all anledning att se framåt med förväntan.


Vi har ju tillräckligt!

Av Kaela - 19 april 2017 07:23


 


Idag är det den 19 april och Ola och Olaus har namnsdag!

Gratulerar bland annat mannen i mitt liv som bär ett av de namnen.

Stort grattis också till DIG som har födelsedag idag!

Ta hand om dagen och gör den extra!


Olaus är en latinsk form av Olav eller Olof.Tidagare stod det endast Olaus Petri i almanackan den 19 april, men Olaus las till 1986 och Ola, som är en variant av namnet tillkom 1993.Namnet är ovanligt och bärs av endast 285 män i Sverige!


Ola är kortform av Olav som i sin tur är en syd- och västsvensk form av Olof. Olof är ett fornnordiskt namn som betyder "ättling". Före 1900-talet användes namnet främst i syd- och västsverige. Ola började användas som dopnamn i någon större utsträckning först på 1900-talet. Just nu är trenden snabbt nedåtgående- men namnet bärs idag av 20 841 personer i vårt land!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards