Direktlänk till inlägg 13 maj 2017

Hur lågt kan egentligen människor sjunka.

Av Kaela - 13 maj 2017 12:03

 

Bilden lånad från Google




Elise Lindqvist "Ängeln på Malmskillnadsgatan.

81 år gammal gör hon fortfarande nattliga vandringar i Stockholm där protituionen pågår för att ta hand om "sina flickor".

För en tid sedan blev hon nerslagen av ett gäng unga män.

Hur lågt kan man sjunka som ung man.

Ett helt gäng ge sig på en 81-årig kvinna.

Givetvis därför att de inte gillar det hon gör.

Flickor som de ser som sina inkomstkällpr bryter upp och får hjälp av Elise och Klara kyrkas diakoner med flera till ett nytt liv.

 
 
Veronika

Veronika

13 maj 2017 13:26

Ja, man kan verkligen fundera över hur det är med dessa personer som känner sig tvingade att ta till våld för att förmedla något. Stackars Elise är en fantastisk människa, hon gör ett enormt arbete något som den rätta inrättningen i samhället borde ta hand om och inte privatpersoner.
Vi har många utslagna att "se efter" Så många människor faller mellan borden och känner sig nödgade att ta till drastiska åtgärder.

Ha en skön lördag
Kram

http://ordenochjag.bloggplatsen.se

Kaela

13 maj 2017 16:59

Ja det är fruktansvärt att något sådant kan hända.
Tyvärr är jag inte förvånad.
Men väldigt ledsen!
Elise kommer inte att ge upp det är jag säker på.
Och visst borde samhället ta hand om olycksbarnen.
Men samhället har inte varit bra på att göra det.
Jag tror de saknar brinnande hjärtan.

Skön lördag till dig också!!

Kram!
Kaela

 
Ingen bild

Stina

13 maj 2017 13:27

Så bedrövligt sorgligt! Denna lilla fantastiska människa som har varit med om så mycket hemska saker, och sen har hjälpt så många på olika sätt,
men hon är envis, så hon fortsätter nog så länge hon orkar...
Nu ska jag till Kafe Måsen i Torhamn som har öppnat idag, ÄLSKAR FIKA!
Kram från Stina

Kaela

13 maj 2017 16:52

Ja, jag blev nästan gråtfärdig då jag läste om det som hänt henne.
Men hon är en kämpe som du säger och hon kommer inte att ge upp!
Hoppas att de som inte gillar det hon gör låter henne vara ifred i fortsättningen.
Ja FIKA det är bra det. Livets krydda.... Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards