Direktlänk till inlägg 18 maj 2017

"Snedag"

Av Kaela - 18 maj 2017 11:37





  Det finns dagar då allting går snett, då bekymmer, missförstånd, stress och liknande bara hopar sig.

Dagar då det inte tycks existera något utrymme alls för positiva upplevelser, små njutningar och glädje.

Allt - eller det mesta man företar sig går ordentligt på tok.

Man tappar saker, givetvis såna som man inte alls får tappa....man hittar inte en adress man ska till....hittar inte det man letar efter...

Säkert kan du göra listan ännu mycket längre - för jag tror att vi alla har såna här dagar nu och då.

Jag hade en för någon vecka sedan.

Man blir förbryllad och irriterad och till slut frågar man rakt ut i luften: Men vad är det egentligen frågan om?


För några år sedan - ja vid närmare eftertanke är det ganska många år sedan -  läste jag en bok av Maria Scherer-den utgavs faktiskt redan 1975 - och heter "Sätt dig ner och vänta på din själ"
Jag hittade boken nu i jakt på något annat i bokhyllan - och insåg att det är en aqv de viktigaste böcker jag läst.

 

Jag tror - att ibland så springer vi ifrån vår själ.

Vi går på autopiloten.

Kanske för att vi är så trötta och så stressade att vi inte riktigt orkar vara med.

Det enda botemedel jag har dessa  "sned-dagar" det är just att sätta mig ner och vänta på min själ.

 

Tvinga mig att bara vara en stund och tillåta mig att landa i mig själv - en stund....

 

Om det fungerar för alla vet jag inte.

Men det fungerar oftast för mig.

OM jag inte har den tiden......ja då försöker jag på både möjliga och omöjliga sätt ta mig den!
För den lilla stunden har goda chanser att räta till en snedag!


 
 
Ingen bild

Stina

18 maj 2017 13:42

Gillar Maria Scherer mycket! Har nog alla hennes böcker tror jag...
Måste kolla vad hon gör nu, hon kanske har fler kloka böcker? / Stina

Kaela

18 maj 2017 20:36

Där sa du något riktigt klokt Stina /Det gör du ofta) Ska också kolla, även om jag har ursvårt att läsa böcker så jag får kanske jaga lyssna-bok.

Kram och ha en skön kv'll!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards