Alla inlägg den 3 juni 2017

Av Kaela - 3 juni 2017 21:08

t      

 

 

En lördag ligger bakom - och inte vilken lördag som helst!

Pingstaftonen!


Nu faller mörkret och det börjar dra i ögonlocken för mig som var uppe ganska tidigt.

Kanske tänker du vandra runt i cyberrymden en stund till.

Ha en trevlig stund  - och så småningom när det är dags för dig att hitta till sängen!


Sov gott och djupt och dröm vackra drömmar!

Av Kaela - 3 juni 2017 19:40

 


Idag på hemväg från mataffären sprang jag ihop med en kvinna som vinkade redan på håll!

(Tur det, folk tror jag är snorkig eller inte vill kännas vid dem vid sådana där oplanerade möten) Men sanningen är ju att jag inte känner igen dem på håll.Vinkningen gjorde mig förberedd på att hon ville något.

När hon kom nära kände jag igen henne.

Hon kom fram och gav mig en bamsekram och sa: "Tack och tack och tack igen för rådet du gav mig när vi möttes på Frivilligcentralen."

Nu mindes jag. Hon kände sig ensam. Kunde inte komma på att hon hade några vänner...eller eller/och ansåg att vännerna inte var rätt för henne.

Jag gav henne rådet att skriva ner berättelsen om var och en hon haft privat med de senaste tre månaderna.

Jag hörde inget mera av henne och har flera gånger undrat hur det gick för henne.


Nu fick jag veta att hon satt sig ner och kommit fram till att hon hade haft privat kontakt med över 40 människor de senaste tre månaderna.

De flesta var "okay" men inte mera och inte heller mindre.

Men 8 personer stack ut.

Hon kände att hon tyckte mycket om dem där hon satt och beskrev dem.

Hon beslutade sig för att skicka ett sms med hjärtan och texten" Du är en VIP i mitt liv. Jag är så glad för dig!

Hon hade fått massor med responser och berättade om de fina kontakter hon har där man vågar säga till varandra att "du är viktig för mig"!


Jag gick vidare hem mycket glad.

Glad för hennes skull - och för att jag fick möjligheten att se och veta att min idé fungerat!


Gör nu en mysig kväll!

Tala om för någon hur viktig den är i ditt liv!



Av Kaela - 3 juni 2017 16:12



"Säll är den som har till rättesnöre, att man bör tänka efter före."

Sa Tage Daielsson.

Och det är nog onekligen sant.


Ordet kom till mig när jag hörde två förbipasserande säga om någon "att den var så förutseende" under min tur i vår park  - som står med den gröna famnen öppen bara ett stenkast från vår port.

Ord som snurrar förbi i vimlet har en tendens att haka fast hos mig, och jag börjar vända och vrida på det.

 

Bilden lånad från Google



Att se förut - det betyder ju att se innan någon händer.

Och skulle man verkligen ha möjlighet att göra det så handlade det om förmågaor borom det vanliga.


Men - det är nog inte riktigt så vi menar då vi använder ordet.

Vi tänker mera att det är en person som planerar och ser till att ha försäkringar i ordning, koll på datum och tidsåtgång för saker den ska göra.


Som val´nligt måste jag konstatera att ord är otroligt faschinerande och kan ha en så pass olika betydelöse att det nästan är konstigt att vi inte missförstår varandra hela tiden.




 


Av Kaela - 3 juni 2017 15:46

 

 

 

 

Leva i kärleken

och sprida den

Det är det enda

vi är här

för att göra

Allting annat

               är ingenting.

Av Kaela - 3 juni 2017 12:23

 

 

 

  1. Såg en man på gatan som pekade upp mot himlen och ropade:
    - "Titta -  en ängel! 
    En förbipasserande skrattade åt honom och sa:
    - "Det är bara moln, din idiot".

Tänk så underbart det vore att se änglar där andra bara ser moln, och så sorgligt att bara se moln där änglar finns.

Av Kaela - 3 juni 2017 09:08

   

 

 

 

En grå pingstafton - lördagen 3 juni har grytt"

Ingemar och Gudmar har namnsdag idag och jag gratulerar så varmt - gratulerar också DIG som har födelsedag idag!

Gör en härlig firardag!

 

57 857 män och 3 kvinnor i vårt land bär namnet Ingemar eller Ingmar som är ett fornnordiskt namn som är bildat av namnet Ing och ett ord som betyder "berömd".
Ing är möjligtvis namnet på en forngermansk fruktbarhetsgud.
Samma Ing förekommer också i namn som Inge, Ingvar (namn) Ingvar, Ingemund, Ingvald, Ingeborg och Ingolf. Första gången man kan fastslå att namnet fanns i Sverige är en runinskrift från 1000-talet på ett flyttblock vid Runby i Eds socken i Uppland: "Ingrid lät göra ladbron (lastbryggan) och hugga stenen efter Ingemar, sin man och efter Dan och efter Banke, sina söner. De bodde i Runby och ägde där gård. Kristi hjälpe deras själar"

 

93 män i vårt land bär namnet Gudmar som är fornsvenskt och bildat av Gud och ett ord som betyder berömd.
Se Ingemar.
Namnet tillhör de ovanligaste i almanackan.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards