Alla inlägg den 7 juni 2017

Av Kaela - 7 juni 2017 19:11

 

 

 

När jag ser med tacksamhet på människor jag möter kommer jag automatiskt att uppskatta dem på ett helt nytt sätt.

Tcksamheten får mig att fokusera på - och om det behövs - leta fram  - deras goda sidor.


Det fina är att jag blir så glad.

Så glad över de underbara människor jag mött  under denna dag!
En del lite griniga, småsinta....men med många leenden lockar man vanligen fram det bästa även hos dem.

Vi är inte fullkomliga någon av oss.

Men vi kan försöka ha en fullkomlig och total önskan och vilja att se varandra som de bästa.

Fokusera på det fina och nobla hos dem.

Det finns hos alla människor - de jag mött i alla fall.


Önskar er alla en riktigt fin avslutning på onsdagen och en god natt!




Av Kaela - 7 juni 2017 08:48

 


I går  - sen eftermiddag mötte jag en gammal dam som jag fortfarande har kontakt med från mitt arbete

Hon fyller faktiskt 98 år om några dagar.

Inte många av oss blir så gamla som hon.

Och inte heller så visa som hon.

Det är fantastiskt att lyssna till henne.

Livskunskap och vishet bara strömmar.

Ord som dansar av glädje för det allra mesta trots att hennes kropp börjar ha en hel del skavanker som borde göra livet riktigt tufft att klara för henne.


Det är inte svårt att förstå när man ser hennes sprödhet vet vilka sjukdomar hon har att tiden för henne kvar på jorden inte kan vara sp värst lång.

När jag gick hem tänkte jag: "Vilket slöseri! Någon som hon, som skaffat sådana erfarenheter och nått en sådan vishet tar bara med sig alltihopa och försvinner.!

Visst har hon delat med sig till oss som haft och har förmånen att möta henne.

Men djupet i hennes vishet - den har bara hon.

Och tanken kom - som så många gånger förr-....det är en utbildningstoid det här livet......

Något ska vi använda allt detta till - någonstans....




.


Av Kaela - 7 juni 2017 07:55

 

Robert och Robin har namnsdag idag - den 7 juni!
Jag  gratulerar och önskar dig som bär det namnet  och DIG som fyller år idag en härlig dg! !

Gör den minnesrik!

 

Det finns 56 385 män och 23 kvinnor  i vårt land som bär namnet Robert som är ett mansnamn med forntyskt ursprung; Hrodebert som är sammansatt av orden hroder, "ära" och Bert som betyder "ljus", "strålande".
Äldsta belägg för namnet i Sverige, år 1219. Vilhelm Erövrarens far som var en normandisk hertig vid namn Robert, anses ha fört namnet till England.

 

28 904 män och 332 kvinnor heter Robin som är ett engelskt smeknamn för Robert som betyder "den ärorike".
Robin betyder också "rödhake" på engelska. Det har använts som dopnamn i Sverige sedan slutet av 1800-talet.
Namnet används både som mansnamn och som kvinnonamn.
I Sverige är det vanligast som mansnamn, men i till exempel USA är namnet tre gånger så vanligt som flicknamn än som pojknamn.
Förklaringen till populariteten som mansnamn i Sverige kan delvis förklaras med den extrema modevågen namnet hade i slutet av 1980-talet kopplat till Björn Borgs son Robin, men namnet hade börjat stiga i popularitet redan i slutet av 70-talet, kanske på grund av filmen "Robin Hood - Äventyrens man" 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards