Direktlänk till inlägg 13 juni 2017

För när mänskorna har varandra

Av Kaela - 13 juni 2017 16:52

Relaterad bild

 

 

 

 

 

Fullständigt unika och ändå ganska lika - det är så det är med oss människor.
Det är det som gör att vi både har möjligheter att ge och ta emot stöd av varandra.

Någon annan har mött den rädsla, den oro, den smärta jag har - och jag har mött sorgen eller glädjen och förväntan som en annan människa bär.

Samtidigt är vi var och en - en unik individ.

Det är det som gör oss så spännande för varandra!

 Oavsett var vi vuxit upp kan vi se likheter - känna igen oss i varandra!

Och även om vi har växt upp i samma kvarter eller vandrat samma grusväg till skolan varje dag så är vi unika individer som är spännande.

Möten mellan människor är stort och fint.

Det är livet när det är som bäst.

 

 

    Mitt eget land  
Olle Adolpsson

1.      Jag [Em]hörde mus[A7]ik någons[D]tans som [Em]kom från en [A7]frusen ork[D]ester
        den [Gm7]kallas för [C7]terrorba[F]lans och [Gm7]dansas av öster och [A7]väster.
        Vad [Gm7]bryr jag mig [C7]om öst och [F]väst, [Gm7]jag vet ju [A]bäst....
        För när [D]människor har varan[Em7]dra bor de [A7]alla i samma [D]land
        och jag [Bm]är ju precis som [Em]andra och min [A7]hand är så lik din [D]hand.
        Hela landet syns från mitt [Em7]fönster huvud[A7]stan´ ligger i mitt [D]rum
        och i [Bm]taket gör lyktor [Em]mönster det är [A7]dumt men jag är väl [D]dum.
2. Man säger att ensam är fri den frie lär vara den starke.
Men du och jag blir ändå vi och jorden får blommande marker
och nätterna skimrar av bloss bara för oss...
För när människor har varandra bor de alla i samma land
och allting vi vill ge till andra kan du få ur min öppna hand.
I min hand finns allt det jag drömmer allt jag äger och allt jag har
och den rädsla som alla gömmer, just på den är din hand ett svar.
3. Jag vet att en väldig raket skall gå mot en främmande himmel
men säj mig en enda planet som jorden, för den ger mig svindel
Och därför så stannar jag kvar jag vet jag har...
Liksom du någon plats på jorden som jag kallar mitt eget land
det är svårt att få tag på orden men du vet hur det känns ibland
när man känner att allt är nära och att allt finns en mening i
ska det vara så svårt att lära det att människor det är vi..
        ... har du hört någon gång mu[Em7]siken när jag [A7]fattar helt lätt din [D]hand
        och i [Bm]världen omkring finns [Em7]riken men dom [A7]är alla samma l[D]and.   (2ggr.)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards