Direktlänk till inlägg 2 juli 2017

Sol och vind

Av Kaela - 2 juli 2017 10:38

Idag gör Öland skäl för sitt smeknamn: Solens och vindarnas ö! Hoppas solen skiner på dig - var du nu är - och ger dig en ljus dag!

 
 
Ms.W

Ms.W

2 juli 2017 12:23

Varit på Öland en gång, men skulle gärna vilja tillbaka någon gång. Minns att jag såg en havsörn. Häftigt.

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

2 juli 2017 17:29

Det finns så mycket att se på Öland så åk igen! Det är många upplevelser att göra här! Skulle gärna se en havsörn och att den kom nära så jag verkligen ser den! En fin kväll till dig!

 
Nilla & Jamina

Nilla & Jamina

2 juli 2017 12:27

Åh! Det är dit man ska åka alltså! Här är ett tjockt molntäcke :/

http://brevtillgoran.for.me

Kaela

2 juli 2017 17:26

Ja absolut! Litet slöjmoln här också nu men solen lyser igenom! Allt gott till er!

 
Anki

Anki

2 juli 2017 16:40

Ser härligt ut!
Här har vi haft sol hela dagen :)
Kram

http://https://ankisbildblogg.wordpress.com/2017/06/13/ge

Kaela

2 juli 2017 17:18

Solen är härlig! Glad att den är hos dig också, kram

 
Ingen bild

Ms.W

4 juli 2017 14:41

Vet inte hur jag ska ta mig dit 'numera', men kanske jag kommer på nåt. Var dock på Gotland för snart 5 år sedan och såg mycket blåeld där.

Kaela

4 juli 2017 18:07

Åh jag förstår och känner starkt med dig!!!?? ibland ibland ser livet inte alls ut som vi skulle önska! Skickar de varmaste tankar till dig'!

 
Ingen bild

Ms.W

4 juli 2017 19:21

Menar att jag inte har någon bil (dock körkort), och det går inte så många resor dit, men ibland gör det dock.

Planerar att åka till Skåne om drygt 1 månad och kanske det finns blåeld där också. Men också annan växtlighet. Älskar bl.a blåregn som kan blomma både i maj och augusti.

Kaela

8 juli 2017 22:09

Ja Skåne är underbart.
Man måste ju inte ha bil - men det underlättar.
Även om jag faktiskt ibland kan tycka att det är riktigt spännande att resa med tåg och buss!
Nu är jag hemma i Norrköping igen - och just nu känns det skönt!

 
Ingen bild

Ms. W

9 juli 2017 14:09

Borta bra men hemma bäst!/ Jodå, håller med om att man inte måste ha bil. Om allt funkar, tycker jag också att det kan vara både skönt och avkopplande att resa med tåg och buss.

EN anledning till att vi tänker bila till Skåne, är att vi själva väljer var och när vi stannar för att fika och fota t.ex

Kaela

9 juli 2017 15:56

Ja det är två viktiga anledningar till att åka bil.
Det ger ju ett oberoende på alla sätt som är ojämförbart.
Idag är det tvätt och annat sånt som står på mitt schema.
Lite småmysigt.
Skön söndagseftermiddag till dig!




Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards