Alla inlägg den 6 juli 2017

Av Kaela - 6 juli 2017 22:38

En god natt önskar jag DIG med lånad bild! Att vara liten- det är ganska gott??

Av Kaela - 6 juli 2017 14:47

Gotlands raukar har jag förstås hört talas om- men intill nu visste jag inte att även Öland håller sig med raukar. Solen var med oss vilket gjorde besöket vid stenarna till en både varm och storslagen upplevelse!

Av Kaela - 6 juli 2017 07:45

    


Vad är det för jubel jag hör
Det är som en fågels sång
En fröjd som på vingar sig rör
För vilken en jord är för trång.

Det är morgon, tidig och grå
Min natt har varit så lång

Då befriande toner mig nå
Det är barnet, som sjunger sin sång.

En gammal känd melodi
Med ord som hon själv finner på
Med en lärkunges jubel i
Och ord som blott änglar förstå.

Finns ett sådant jubel kvar
På denna förtvivlade jord

En sång så oskyldigt klar
En barnrösts lekande ord.

Sjung, du flickebarn, sjung
Välsignad vare din röst
Sjung mig till glädje, sjung
Jubla in fred i mitt bröst.

Karin Ek

Av Kaela - 6 juli 2017 05:15

 


Esaias och Jessica har namnsdag idag - torsdagen den 6 juli.

Högsommar heter det ju - men den är ganska sval.

Desto viktigare både för er som har namnsdag och för DIG som har födelsedag att ställa till med en stor fest!

Varma gratulationer från mig!


5´52 män heter Esaias i vårt land.
Namnet är en gammal svensk form för Jesaja, ett hebreiskt namn med betydelsen "Herren hjälper".

Jesaja som var namnet på en profet på 700-talet f.Kr

Esias är numera ett ovanligt namn i Sverige


26 292 kvinnor och 4 män i vårt land heter Jessica som är ett kvinnonamn bildat från hebreiskans Yiskah som betyder den som skådar eller den beskådade.
Namnet var populärt från 1970-talet fram till 1990-talet, men inte så vanligt bland de yngsta idag.
Kulmen nåddes 1991 då namnet nästan kom in på 20-i topp. Den vanligaste stavningen idag är Jessica, men kan även stavas Jessika.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards