Alla inlägg den 10 juli 2017

Av Kaela - 10 juli 2017 12:48

aa  


Livet blir inte alltid som man tänkt sig, ibland blir det annorlunda.

 

Minns en god vän som miste sin man dagen före hans pensionering.

Ett hjärtstopp satte punkt för ett åldrande tillsammans som de sett fram emot.

Hon hade redan varit hemma i tre år och väntat på honom eftersom hon var några år äldre.

Hon sa en gång: "Ja, det var som att ha köpt biljett till Paris och tvingats landa i Gnesta.

Och väl där inse att det blev annorlunda. Mycket annorlunda.

I början såg jag bara sorgen. Men undan för undan började jag upptäcka att även om Gnesta är annorlunda mot Paris, så var det mycket som var bra"


Att man måste acceptera att det är så här det är nu nu, inte som jag drömde, inte som jag ville.

Men nog bra ändå.


Hörde någon säga för en tid sedan att vi nog alla bär på krossade drömmar.

Nej, jag vill inte hålla med!

Jag tror vi alla fått drömmar krossade - men jag tror att för de flesta av oss är det så att vi lärt oss att ta trasorna av drömmen och foga dem samman till något helt.

Inte som drömmen utmålade.

ANNORLUNDA!

Men inte sämre!!


Av Kaela - 10 juli 2017 08:39

 

 

 

Solig dag att vakna till måndagen 10 juli!
Sommarkänslan har överhanden och det känns som en dag att fira bara för att den kommer till oss.

Så mycket större anledning för Andrè och Andrea som har namnsdag - och för DIG som har födelsedag att fira!!


822 män och 13 kvinnor heter Andrè (som också används som efternamn)André eller Andre är en fransk variant av Andreas eller Anders som är av grekiskt ursprung med betydelsen "man" eller "den allsmäktige".

Andra stavningsvarianter är Andrée, Andree eller Andreé.  


9 402 kvinnor och 365 män i vårt land heter Andrea som betyder "mirakel" eller "miraklet".
Det är ett grekiskt namn som är bildat av ordet "andros" som betyder människa.

Namnet betyder även "kvinna" på baskiska.

I Italien är namnet även vanligt som mansnamn.

Andreas popularitet har ökat sedan 1970-talet men har nu planat ut och börjat minska.

Namnet var också rätt populärt vid 1800-talets slut men tillhörde aldrig de stora modenamnen.

Andréa på grekiska betyder "den store och starke         

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards