Direktlänk till inlägg 14 juli 2017

Underbara barnbarn

Av Kaela - 14 juli 2017 17:20




Just nu lagas det mat och städas badrum här....lilla prinsen Alfons och lillrinsessan Linneá är på väg till mormor och morfar med sin mamma och pappa.

Skulle stänga datorn inför deras ankomst då jag hörde ett mejl komma från en för mig okänd kvinno  

Sötnosarna Linnea och Alfons för två år sedan

 

Hon ville få tillstånd att låna en dikt jag skrivit som hon hittat på en poetsajt  -  för att läsa den på sitt barnbarns dop.

Klart hon fick! Jag kände mig hedrad.


Kan inte låta bli att låta er fina bloggvänner få läsa den.



 
 

Underverk


I min famn vilar
en sammetslen mjukhet

ögonen-
vana vid
moderlivets mörker

sluter sig
när de träffas
av ljuset

Mjukare
än mjukaste silke
är ditt hår

Inte kunde jag ana
hur mötet med dig

skulle göra mig ny


och väcka längtan
att ta ner bågen
från skyn

och himlens
blinkande stjärnor

Kaela



























 
 
Ms. W

Ms. W

14 juli 2017 21:58

Du har skrivit den dikten? Verkligen jättefin./ Har själv skrivit en del dikter, även sångtexter. Men de senaste åren har författandet i form av berättelser varit det dominerande, men allt ska väl ha sin tid helt enkelt.

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

15 juli 2017 20:57

Ja dikten födfes i mötet med min nyfödda dottetdotter! Vaf roligt att du skriver dikter. Jag har inte skrivit så mycket berättelser men givit ut en bok i våras med små berättelser från mitt jobb. Allt gott rill dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards