Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Kaela - 16 juli 2017 17:08


 


Har vi tid att lyssna
till viskningarna mellan orden?
Har vi tid för tystnaden
runt det som blev sagt?

Bor i vårt hjärta
en villkorslös och gränslös
kärlek
som tinar den tjäle
som livsvinterns kyla
lagt runt ett människohjärta?

Är våra ögon klara nog
att se gråten
bakom stelnade leenden
att se sorgen som skapat hatet?

Är våra händer varsamma nog
att lösa upp händer
som knutits i kramp
genom år
av smärta och övergivenhet?


Kaela

Av Kaela - 16 juli 2017 14:41

 

 

 

En forskning utförd 2015 visar på att 6 av 10 svenskar känner en oro eller nedstämdhet inför kommande vecka under just söndagar.

Kanske framför allt under söndagseftermiddagarna.

Det är den där sinnesstämningen när helgen börjar röra sig mot sitt slut, och humöret dyker. Känslor av stress, ångest, oro eller rent av panik dyker upp.
I sin tur leder det för många till dålig sömn natten mot måndagen.


Visst är helgen skön och en ny vecka framför till nästa helg kan kännas lång.

Det är den där sinnesstämningen som kommer när helgen börjar röra sig mot sitt slut, och humöret dyker. 
Känslor av stress, ångest, oro eller rent av panik dyker upp.


Jag vet att jag kände av den där söndagsångesten ibland medan jag jobbade.

Jag älskade mitt jobb så det var inte av olustkänslor inför något som kändes som plikt!

Jag kunde faktiskt till och med längta till jobbet när jag hade semester!
Men kanske ofta på grund av något problem som jag ville lösa....en uppgift som kändes svår...


Så tror jag faktiskt att det är för många.

Vi borde inte behöva känna så, det ska ju räcka med att göra sitt bästa.

Det som inte blir bra då är ju egentligen utom vår möjlighet att göra något åt eftersom vi inte - hur gärna vi än vill - kan göra bättre än vårt bästa.

Varför är det så svårt för oss att ta till oss det - att vi faktiskt är good enough!

Vi är fantastiska skapelser , värda att älska - precis som vi är - när vi gör det bästa vi kan!





Av Kaela - 16 juli 2017 12:06

Inga dagar går så snabbt som de då man har barnbarn på besök.

Nu är även denna helg ett minne.


 

Finaste lille Alfons har redan ryggsäcken på sig!


 

Och min lilla skogsblomma Linnéa har ponchon och kepsen på sig!


Må änglarna vaka över de här älskade små människorna och deras föräldrar - tills vi ses igen!

Av Kaela - 16 juli 2017 02:32

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards