Alla inlägg den 23 juli 2017

Av Kaela - 23 juli 2017 09:30


 





"Jag tror att alla är rädda för nånting. Min mamma säger när hon inte vet...jag är rädd för - och när jag vill ha något säger min pappa - jag är rädd att pengarna inte räcker. S
å alla är rädda - alla stora med och alla mammor och pappor med.

Det tror jag"

Orden är en liten 6-årig pojkes .........

Och visst har han rätt....vi är nog till och med rädda för rädslan ibland.


Så vet vi att det finns somliga som kastar sig nerför ett stup med fallskärm, eller, andra som hoppar bungy-jump...en del klättrar i berg och andra surfar på farligt höga vågor.

Dessa människor vet väl ingenting om vad rädsla är - eller?

Det är nästan så jag tror att det är tvärtom.

Jag tror att de måste utmana sin rädsla - oavbrutet, för att inte förtäras av den.

Och faktiskt kan det vara så att killen som med dödsförakt slänger sig ut i bungy-jump hoppet kan vara livrädd för att gå till tandläkaren.


Rädslan har många ansikten - och de flesta av oss har mött rädslan i mer än en skepnad.


Den som är frisk är rädd för att bli sjuk - och den som har ett bra jobb är rädd att mista det.

Jag tror att vad det handlar om är att vi måste inse att rädsla är något vi alla bär på - och måste lära oss hantera.

När man själv eller människor man tycker om drabbas av tråkiga saker i livet är en naturlig reaktion att bli rädd.
Det är helt i sin ordning och något som vi alla har gemensamt.
Att stå inför sårbarheten vi alla delar ger insikten om hur skört allting är.
 
Självjobbar jag hårt på att inte glömma att ta en dag - en stund i taget....glädjas åt det jag har idag utan oro för bad som händer imorgon.
Och ibland bara en timme, eller en ännu kortare tidsrymd i taget.
Inse att just nu - den här stunden är jag här och jag vet att de jag älskar har det bra.....och jag har det bra.
Denna stunden är god och jag vet ännu inget om nästa stund...och nästa...så varför oroa mig.Nu önskar jag DIG en glädjefylld söndag
 
"Sorg ser tillbaka, oro ser sig omkring, hopp ser uppåt.”
Ralph Waldo Emerson
 
 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards