Alla inlägg den 27 juli 2017

Av Kaela - 27 juli 2017 23:03


 


Låt aldrig framtiden störa dig, Du kommer att möta den, om du behöver, med samma verktyg som du använder idag för att möta nuet.”
Marcus Aurelius

Av Kaela - 27 juli 2017 15:40

 

 



Jag hörde en berättelse som verkligen fick mig att tänka till och fråga mig om jag, när jag möter en människa fokuserar på dennes tillgångar eller på bristerna.

Om jag fokuserar på handikappet när jag möter en person med funktionshinder är jag kanske minst lika funktionshindrad själv!


Någon som kunde se möjligheterna - tillgångarna och inte hindret får du läsa om här.

Om hon inte hade gjort det hade vi alla missat något mycket viktigt


"En dag kom Tom, en nästan döv pojke hem från skolan med en lapp i handen.

På lappen stod att föräldrarna råddes att ta sin son ur skolan. Han ansågs helt enkelt för dum för att lära sig någonting.

Helt förklarligt blev hans mor upprörd.

Hon tog honom ur skolan för att själv undervisa honom.

Många år senare  - när Tom dog -  efter att ha levt ett långt liv tände alla innevånare i landet en lampa under en minut för att hedra minnet av glödlampans uppfinnare, Tomas Edison!"

Av Kaela - 27 juli 2017 15:12

   

 

 

Det händer att jag kommer på mig med att fundera över hur det blir den dag jag inte längre finns.


En märklig tanke som ger en annorlunda känsla  - för i mitt liv har jag ju alltid funnits. .

Jag har alltid funnits - om än i olika storlekar-olika omständigheter.

När jag var liten - och jag gissar att det var detsamma för dig - då var världens början lika med att jag kom till den.

Det lilla barnet har ett stort ego .

Barnet är den enda av oss som har rätten att vara det.

Men hur blir det sen...när jag inte är med längre....?


Hur blir det den dag då jag inte längre finns?


Livet kommer naturligtvis att gå vidare.


Det kommer att bli morgon och det blir kväll.....men jag vet det inte...

Sommar kommer att bytas till höst och vinter till vår.
Kanske kommer någon - någon gång - att säga: "minns du hennes leende- hennes snabba växlingar mellan glad och ledsen....minns du...


Men jag är inte längre med.    


Människor går till sina arbeten - gifter sig - får barn- är olyckliga- är lyckliga....

Det blir väl som nu - när jag är här.

Bara den obetydliga grejen: jag finns inte med längre.


Egentligen är det kanske inte konstigare än att människor lever sina liv i Göteborg som man brukar dag efter dag - utan att jag är där........

Av Kaela - 27 juli 2017 14:43

 


Det är ganska roligt att ha appen i telefonen som visar hur l¨ångt man sprungit eller gått.

Så här såg resultatet ut för onsdagen - det vill säga igår - och onsdagens ungefär lika.

Så du förstår att vi verkligen gjort Stockholm by feet!
Både skor och fötter är lite trötta.
derbara dagar  men nu är det skönt att vara hemma igen - någon dag.

Innan vi åker tillbaka till en av Stockholms södra förorter för att dela min brors jämna födelsedag på lördag. Men då är tanken att vi ska åka hem sent på kvällen.

Därifrån är det ungefär 16 mil - så visst blir det sen hemkomst  men egen säng ger bästa sömn - även om det blir färre timmar:

Det är dock söndagmorgon och okay att sova ut!

Just nu - några sköna timmar hemma!

Hoppas DU har det så gott du önskar att ha det - just där DU är!


Av Kaela - 27 juli 2017 08:15

8    

 

 

Idag är det Marta som har namnsdag eftersom det är torsdagen 27 juli!

Gratulerar er som bär det namnet så varmt- och DU som fyller år idag - gratuleras lika varmt och ni önskas en fin bemärkelsedag med glada överraskningar"!


4 803 kvinnor ooch 1 man bär namnet Marta eller Martha är ett bibliskt (Luk 10 och Joh 11) i vårt land.
Namnets betydelse är husfru.
Namnet kommer från det araméiska ordet marta (kvinna).

Namnet kan ocks betyda härskarinna.
Marta var riktigt populärt efter förra sekelskiftet men har inte blivit direkt vanligt i de yngre generationerna.
De senaste åren har det dock ökat en aning

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards