Direktlänk till inlägg 10 augusti 2017

Ingen behöver ett vänligt ord så mycket som den som inte ger några!

Av Kaela - 10 augusti 2017 20:15

 !  

 

 

 

Mötte en mycket speciell kvinna idag.

Vi satt på samma möte....och jag blev mer och mer illa berörd av hennes dominans och snarstuckenhet.

Helst ville jag ta min ryggsäckoch lämna sammanhanget!

Men så kom jag att undra över vad som gjort henne sådan.

Jag bestämde mig för att möta hennes olika utfall med kärlek och värme.

Jag märkte att det gjorde henne lite förvirrad.
Men jag lade också märke till hur hennes ord mjuknade....och blicken inte längre var så vass som tidigare.

 

När mötet var slut undrade hon om jag ville åka med henne hem - (trots att det var en omväg för henne)
Jag tackade ja!
Av både nyfikenhet och bekvämlighet.

Väl i bilen började hon ganska omgående berätta om sin ende son som inte träffat sitt livs kärlek förrän strax före 40 år och hur de inte hann få några barn innan han råkade ut för en olycka som satte honom i rullstol.
Jag märkte hur starkthon påverkades av både sorg och bitterhet.

Jag tackade henne för skjutsen och för hennes förtroende då ag lämnade bilen.
Jag mötte ett tårfyllt ansikte som sa: "Det var bra att få berätta".


Hur ofta är det inte så.

Att den bittra och kanske till och med elaka person som vi inte alls vill ha med att göra gömmer blödande sår under sitt beteende.

Jag är glad för dagens möte och jag tror att hon kanske också är lite glad i alla fall!


Nu har det blivit kväll och snart sovdags.

Jag önskar DIG en riktigt skön avslutning på torsdagen och en god natt så småningom!





 
 
Ingen bild

Victoria

10 augusti 2017 22:07

God kväll eller god afton för jag tycker ordet afton är vackrare. Det känns som det bor en skymning i det ordet.
Men till det jag ville skriva, vad stark du är som orkar möta din medmänniska på detta sätt. Är mycket svårt och tyvärr sällan förekommande vilket gör det än mer beundransvärt!

En god natt önskas dig från
vännen Victoria

Kaela

11 augusti 2017 07:14

Så underbart vackert uttryckt Victoria...."Det bor en skymning i ordet afton".
Jag gillar också det ordet men har inte tänkt på att det är just för att det bor en slags mjukt avsked till dagen i det.
Glad att jag lyckades tänka efter och vinna över första impulsen att lämna.
Det kändes gott i hjärtat när jag skildes från henne!

En fin fredag önskar jag dig med en kram!

 
Ingen bild

Stina

10 augusti 2017 22:15

Så fint att du bemötte henne med vänlighet istället för att kanske bli irriterad och gå därifrån! Det är ju så man borde göra, och hon blev säkert glad att någon brydde sej om henne,
Godnatthälsn. o kram från Stina

Kaela

11 augusti 2017 07:11

Glad att jag lyckades vinna över min första känsla.....att lite demonstrativt gå därifrån.
Tror nog att det ofta är som för henne. Det vi ser som ilska och aggressivitet gömmer sår.
Ha en riktigt fin fredag Stina.
Hos mig skiner solen men det är liiite kyligty.
Allt gott till dig med en kram!

 
Annie

Annie

11 augusti 2017 13:37

Verkligen fint och starkt av dig att du bemötte henne på det sättet. Du är en varm och fin människa<3

Sv: Tack också för dem fina raderna hos mig<3

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Kaela

11 augusti 2017 17:00

Vet du Annie....det kändes fantastiskt att uppleva hennes förändrade Kärlek är något vi alla behöver!!!

Allt det bästa av det bästa till dig med en kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards