Direktlänk till inlägg 23 augusti 2017

Mot höst - och vi har inget annat val än att följa med

Av Kaela - 23 augusti 2017 21:05

 

 

 

Det mörknar tidigt nu jämfört med för några vecjkor sedan.

Och jag tror att flera än jag börjar känna sig trötta tidigare på kvällen nu.

Förklaring till tröttheten så här års är att vår biologiska sömnklocka har fårr ändrade villkor. 
När mörkret faller ökar kroppens produktion av sömnhormonet melatonin, vilket gör oss trötta och sömniga.

 Nu ligger en dag bakom oss!

Jag är tacksam för min dag! En bra dag! En var dag...men en särskild dag i alla fall.

Hoppas din dag också mött dig med sådant som lyft dina tankar och din känsla

.

Vårt avlånga land är snart klätt i flammande dräktav brandgula och röda höstlöv och nätterna kommer att skapa en och annan frostskapelse att njuta av i tidiga morgonen.


Visst önskar vi alla att sommaren var längre

Att det vore 8 månader sommar och 4 månader höst och vinter.

Det skulle inte vara så dumt.


Men nu är det som det är - och det finns något bra i det också.

Så finns det ju vinterälskare....och de vill ha långa vintrar.....så om jag försöker vara riktigt öäel så ....bra för dem att det är som det är.


Tur att vi inte få bestämma vädret och årstiderna.

Bara finna oss i dem - och lära oss älska dem.

 

Ha en riktigt god natt!


 
 
Ms. W

Ms. W

24 augusti 2017 13:10

Skulle nog inte vilja ha sommar jämt, men inte heller vinter jämt. Tycker tiden mellan april och tidig oktober kan vara den bästa. Sedan finns ju personer som av olika skäl måste ta något läkemedel. Tar själv en mycket låg dos, den lägsta faktiskt (men inte något traditionellt sömnmedel, däremot) och brukar känna mig lite sömnig efter ett tag. Just nu känner jag mig hyfsat pigg. Kan kännas lite jobbigt när vi inte har sommartid längre och det blir så jättemörkt tidigt. Men det är ju ett evigt kretslopp och vips så är det vår igen!!!

Har väl egentligen aldrig riktigt tyckt om snö, inte ens när jag var barn faktiskt. Men det blir ju mer att fota om det blir lite vinter till slut också. Vackert med frostiga grenar.

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

25 augusti 2017 07:24

Ja visst är sommaren bra och något man längtar till hela långa vintern.
Eller sommaren - mera som du säger - tiden mellan april och oktober.
Snön är vacker, den klär in det gråa och det fula. Men så besvärlig.
Den ska skottas bort och den gör att det blir halt!
Det tycker jag inte om.
Och efter att ha sett genom mitt arbete vad snöb ställer till för människor som tvingas ta sig fram i rullstol tycker jag direkt illa om den.
De kan ju bli helt inlåsta!
Ha en fin fredag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards