Direktlänk till inlägg 25 augusti 2017

Nej, vi har inga fysiska offentliga avrättningar i Sverige - men....

Av Kaela - 25 augusti 2017 10:34

 

Fotografiet lånat här

 

De sista dagarna har det pågått en offentlig avrättning i Sverige!

Hur vågar jag säga så.

Vi har väl inga offentliga avrättningar.?

Inga avrättningar alls över huvud taget.


Det stämmer  - om man avser fysiska avrättningar.


Men det som skett i Moderaterna är inget annat än en slags avrättning och har berört mig och många med mig riktigt ordentligt illa.

Det gäller bara att hoppas att Anna - den avgående moderatledaren  - är så stark  att hon inte går alltför brusten, bruten  och sönderslagen som människa ur denna förföljelse.

Jag kan inte bedöma hur duktig eller inte duktig hon är som partiledare.

Men vad jag vet valdes hon för en period och det har inte varit några skandaler runt henne.

Även om hon gjort mindre lyckade val ibland.

Det kan jag förstå att man tycker.

Men - jag tror att Moderaterna förlorar mera på den offentliga process som mest av allt liknar en avrättning av en persons kunnande, omdöme och vilja - än vad de skulle gjort om hon fått sitta kvar den tid hon valts för!


Jag har hört en hel del säga att de aldrig kommer att rösta på Moderaterna efter detta...till och med hört moderater som säger att de kommer att rösta på annat parti nästa höst.

Även i politken - mot politikerna - måste det finnas en viss omsorg och hänsyn!
Vem vågar annars ställa tid och krafter till förfogande för att bli en av dem som leder landet?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards