Direktlänk till inlägg 15 september 2017

Hur blir en pärla en pärla?

Av Kaela - 15 september 2017 07:46

Bildresultat för Hur en pärla blir en pärla

Lånad bild från Google

 

Jag har en vän som gått igenom en lång och svår tid i sitt liv.

Hon har kämpat mot cancer och vunnnit - mist sin make i en olyckshändelse.

Drabbats av brand i sitt hem.


 Allt detta svåra har hon lyckats vända till något konstruktivt.

Jag vet få som är så snabba att gripa in för att finnas för en medmänniska - som hon är.


Under samtalet sa hon en sak som har stannat i mina tankar sedan dess:

 "Vet du hur en pärla blir en pärla?
Varje pärla bildas av ett ostron som svar på  sår som orsakats av kanske ett irriterande sandkorn. Då rusar resurser till det skadade området.

Slutresultatet är en glänsande pärla.

Något vackert skapas som skulle ha varit omöjligt utan såret.

Om vi accepterar motgångar,tar emot varje smärta,  i insikten om att detta har hänt - inte  för att jag förtjänade något svårt - utan för att jag förunnas gå på djupet - för det är djupt ner som man hittar pärlorna."

M
ed de visa orden från en mycket vis kvinna önskar jag DIG en härlig fredag!

 
 
Ingen bild

Stina

15 september 2017 09:22

Så fint när man kan se något positivt mitt i bedrövelserna!
men på något sätt blir man stark av motgångar och prövningar, det blir ju en del genom åren man går igenom....
Hoppas du också får en fin fredag, kram Stina

Kaela

15 september 2017 10:56

Ja det är sant. Man vet undan för undan som man gått igenom saker att jag klarade det där - då kommer jag att klara detta också.
Ska på 80 års kalas ikväll. En av de första samordnarna på Frivilligcentralen....för många många år sedan

Kramar om dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards