Direktlänk till inlägg 27 september 2017

Det blommade som förr i Kalles rabatter

Av Kaela - 27 september 2017 15:13

   

 

 

 

 

 

Idag har jag gått en jättelång promenad.

Det blåser rejält.

Men solen skiner.

Gick ända till den adress (4 km bort  och lika många hem...ja faktiskt nästan 5 km som )en av de första plats vi bodde på tillsammans som nygifta.
Det var länge sedan jag var där och jag har hört och sett bilder i tidningen på att man byggt upp ett helt nytt område.

Vilket dverkligen stämde.

Och en stor ICA KVantum affär.
Innan fanns en kioskliknande Konsum nära.

En enorm utveckling på inte så där förfärligt lång tid.
Men jag mötte ett par personer som kände igen mig.

Jag kände igen dem så småningom också- även om synen sviker.

Tyvärr är det ju så när man får en ögonsjukdom eller skada att det första som blir extra suddigt är ansikten.


Det kändes lite som ett besök i minnenas boning.
Jag såg väggarna som var skyddet då . runt familjen. Då fanns fortfarande två barn hemma.

Backen där vi tog kaffekorgen med oss vissa sommarsöndagar.

Det är livskvalité och ger mycket glädje att återvända en stund.
Extra glädje att få möta två som jag faktiskt inte sett på många år.

Kalle som blivit ensam sedan hans Astrid  gått bort.

En fin stund tillsammans som gav mycket.

Så fint att få höra honom berätta om Astrids sista tid.Om deras avsked. Om hans saknad. Framför allt hans saknad efter hennes skratt...

Vi brukade småprata ibland hon och jag när vi möttes utanför huset eller på väg in eller ut.

Medan Kalle berättade tyckte jag nästan att jag kunde höra hennes smittande skratt bortifrån skogsbacken.....

^Tre härliga timmar och mycket frisk luft och mycket nostalgi!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards