Direktlänk till inlägg 13 oktober 2017

Hej - du fantastiska människa!!

Av Kaela - 13 oktober 2017 12:55

 

 

Bilden lånad av Google

 

 

Om jag frågade dig ”Vad är du bra på?”, vad skulle du då svara?


Kanske skulle du påstå att du inte har några starka sidor.

De flesta av oss undervärderar oss själva.


Självkänsla är nog den allra sköraste känsla vi har - om vi har det!

Tänk på hur det kommer sig att du tänker de tankar du tänker om dig själv idag!

Du har influerats av din familj, skola, media, kompisar -  kort sagt - din omgivning.

Med andra ord så har du blivit hjärntvättade 24 timmar om dygnet sedan den dagen du föddes.


Många av oss har uppfostrats till känsloförnekelse - till att förringa och förminska oss själva.

Och så blir vi avvisande mot andra - för att de inte ska upptäcka att vi faktiskt inte är något att ha.


SÅ FEL!


DU är en värld av möjligheter.


Att inse att du är en person med rika kvaliteérk an vara en djupgående och omvälvande upplevelse eftersom du  hittills kanske levt med  en mer begränsad version av dig själv.

Men du kommer att vänja dig och inse att du har massor att ge till dem som finns omkring dig - och som du kommer att möta.

Du har kommit till världen för att vara just den du är- en helt fantastisk person!

Besjäl inte din omgivning på den som verkligen är du!


Egentligen är detta ingen överraskning för dig!

Djupt inom dig vet du detta - du vet att du har oändliga tillgångar som ä'nniska.


Du längtar att vara den du faktiskt är, bakom alla rädslor och självförakt -alla dåliga erfarenheter - alla svårigheter med att älska dig själv som du gått igenom!


Låt inte världen missa den fantastiska person du verkligen är l'ngre!

Släpp fram dig själv - och du kommer att inspirera andra att göra detsamma!


Och så ett citat till dig att bära med dig.


"Kom ihåg att du är modigare än du vet, starkare än du tror - och klokare än du förstår."


Okänd tänkare

 

 
 
Ingen bild

Stina

13 oktober 2017 20:41

Man blir lite "kaxig" med åren, jag brukar säja nu att jag är bra på massor! ...men det sa jag inte när jag va yngre...Stina

Kaela

15 oktober 2017 16:06

Så är det ju.
Man lär sig ju oavbrutet nya saker.
Just nu försöker jag lära mig ålamod.
Det behöver jag nog många lektioner i ännu.
Men det är sant...man blir kaxigare med åren - och man har anledning att blöi det!

Kram!!!

 
Ms.W

Ms.W

15 oktober 2017 19:56

Visst är det så att vi alla är bra på nåt. Jag kan dock inte påstå att jag är ”kaxig”. En pigg och allert granne på 87 år sa tidigare i år att ”man blir fegare med åren”. Hon tycker det själv, att hon blivit fegare...

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

16 oktober 2017 07:25

Det är en del av vinsten med att bli äldre, som jag ser det, att man blir tryggare i sig själv, med vem man är och vad man kan.
Att man blir fegare när man blir gammal förstår jag.
Syb och kanske hörsel och annat avtar.

Ha en riktigt bra vecka!

 
Ingen bild

Stina

16 oktober 2017 09:56

Du har så rätt, man blir tryggare i sej själv, då bryr man sej kanske inte om vad andra tycker o tänker? / Stina

Kaela

16 oktober 2017 10:07

Ja det är ju så.
Det betyder ju inte att man ignorerar någon - utan att man själv har blivit modigare och vågar sticka ut och lita på sig själv.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards