Direktlänk till inlägg 12 november 2017

Sätt inga ettåringar i förskolan säger forskare

Av Kaela - 12 november 2017 08:34

 




 

Jag har alkktid sagt att barn ska vara tre år innan de börjar i förskolan.
Så hade jag så innerligt gärna velat ha det när mina "juveler" var sm¨!

Tyvärr levde jag inte som jag lärde - och ansåg vara det riktigta.

Min andra dotter var bara sex månader när hon började dagis.

Jag led varje dag jag lämnade henne - men sådan var mina omständigheter.

Nu stiger tre forskare fram och säger: "Sätt inga ettåringar i förskolan."

Men föräldrar har oftast inget val.

Det måste komma mat på bordet och hyran ska betalas och små människor växer snabbt och behöver nya kläder.

Så ska det vara möjligt att  lägga de små nya människornas förskolestart senare måste föräldraförsäkringen utökas.

Tänk - om det är åtminstone en dellösning till de stora ungdomsproblem vi har idag!

 

Läs i Dagen

Sundsvalls tidning

SVT Nyheter




 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

12 november 2017 11:50

Det är viktigt att vi tar hand om våra barn. Det är ju dom som ska ta hand om oss när vi inte klarar oss längre. Precis som du var jag tvungen att jobba när det var slut på barnledigheten. Började redan efter 6 månader men som tur var fick jag ha sonen hos dagmamma de första åren och en snäll och glad dagmamma som tur var.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kaela

12 november 2017 12:45

Ja jag tror en bra dagmamma var klart bättre än en förskola.
Även om personalen är bra.
Det är helt enkelt för många nära vuxna och då blir det lätt ingen nära vuxen.
Vi behöver fundera över varför så många unga mår så dåligt och blir så stökiga.
Kan det vara en för otrygg vardag på förskola för den som är liten?

Ha en fin söndag skogsnuvan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards