Alla inlägg den 24 januari 2018

Av Kaela - 24 januari 2018 19:05

   

     

 

 

 

Idag känner jag mig riktigt riktigt tacksam och glad.fem timmar har jag undervisat nya frivilligsamordnare från olika delar av Sverige i vad en frivilligsamordnare ska göra för att arbetet ska bli fruktbärande.Sååå roligt!Så fina och härliga nya skott på Idag känner jag mig riktigt riktigt tacksam och glad.fem timmar har jag undervisat nya frivilligsamordnare från olika delar av Sverige i vad en frivilligsamordnare ska göra för att arbetet ska bli fruktbärande.Sååå roligt!Så fina och härliga nya skott på Frivillighetens träd


Läste några ord på en ansla gstavla på Frivilligcentralen, min gamla arbetsplats "Det är inte lyckliga människor som är tacksamma - det är tacksamma människor som är lyckliga."


Det finns många saker att vara tacksam  över vänner familj. ett hem.
Och som idag - för möjligheten att görta en insats för det jag brinner för.Även om jag slutat min anställning på grund av synskada.
Så är det ändå så att åratals erfarenheter sitter i mitt huvud.

Synen är underordnad då det gäller att dela med sig av kunskapen och erfarenheterna.

Tacksam - sååå tacksam för det!

*
Men det finns också andra....små saker som vi kanske inte tänker på att de är en orsak till tacksamhet.

Frukost.en med sina härliga färger...

Den nya boken som väntar på att läsas eller lyssnas på, tid för en extra god fmåltid...ja listan kan göras oändligt mycket längre.

Barnet som log emot dig i kön på mataffären...


Vi känner tacksamhet över glädjen i livet och då upplever vi mer glädje och känner oss ännu mer tacksamma.

En verkligt god spiral med andra ord.


Kanske genom att ha en "tacksamhetsstund" vid en viss tid på dagen.

För mig passar det bäst på kvällen, då jag ändå knäpper händerna och tackar Gud för dagen som varit och för att jag vet att Hans beskydd finns där för mig under natten.

För dig kanske en annan tid på dagen fungerar mycket bättre.

Man måste inte be - du kan tacka livet!

 Men ta den där stunden.

Den uträttar under i våra liv!


Av Kaela - 24 januari 2018 07:40


 

"Alla vackra känslor i världen väger mindre än en enda vänlig handling."

James Russel Lowell

Av Kaela - 24 januari 2018 06:56


        


En betydligt varmare dag, än de senaste. +3 grader, blåsig, molnig och till och med regnig

har grytt över Norrköping idag - onsdag 24 januari.
Erika har namnsdag - och jag gratulerar hjärtligt DIG som bär det vackra namnet!
Hjärtliga gratulationer får också DU som har födelsedag idag!
Se till att att ni blir firade idag!

Idag är temat för dagen:

*Frufridagen
Ett omskrivet och omdiskuterad införande av en ledig dag för alla  husmödrar

då deras män skulle gå in i deras ställe och ta hand om markservicen
när dagen införder var det en söndag och året var 1954.

Erika/Erica betyder"ensam härskare".
Stavningen med c kommer från det latinska namnet för ljung, "ericeae".
Erikas väg mot namntoppen började på 1960-talet och nådde en kulmen 1993 
Idag finns det 35 089 kvinnor i vårt land som heter Erika/Erica.
Dessutom 4 män.
Medelåldern för namnbärarna är 33 år.





Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards