Alla inlägg den 31 januari 2018

Av Kaela - 31 januari 2018 15:21



Om du har en kondenstumlarte hemma i ditt badrum eller i din tvättstuga kanske du redan vet att vattnet som samlas i behållaren till olika sker.

 

 

 


erfekt att använda i ångstrykjärnet eftersom det är destillerat och inte avger någon kalk.


 

 

 

 

Likaså jättebra att vattna kalkskyende blommor med.



 

Eller städa i badrummet och kanske diskbänken i köket eftersom det är en utmärkt rengöring för att bekämpa kalk.


Av Kaela - 31 januari 2018 07:36


 

Jag vet inte hur DIN dag ser ut. mär du vaknar denna morgon!

Vet inte heller vad du förväntar dig av den....men jag vet att DU precis som jag
får en helt ny dag i famnen när du stiger upp idag.


En ny dag att älska på. att möta människor, att glädjas över de små tingen runt omkring dig.

Jag vet att du precis som jag får en helt ny dag.

Det är rättvist så långt.


Hur din dag ser ut, hur du mår, vilka omständigheter du har det vet jag inget om.

Men jag vet att du får en ny dag på jorden - precis som jag!

Låt oss ta hand om den och vara rädda om den!

”Den mest inflytelserika person du kommer att prata med idag är du, så var noga med vad du säger till dig själv.”

– Anders Haglund

 


Av Kaela - 31 januari 2018 06:48


        

Molnen dominerar himlen i  min stad idag. Det är +1 grad och måttlig vind.

Ivar och Joar har namnsdag och gratuleras förstås så gott.
Likaså gör DU som har födelsedag idag!

Önskar er en dag med många glada gratulationer!


Ivar är ett namn med fornnordiskt ursprung vars förled iwa- har betydelsen "idegran" eller "stridspilbåge" (av idegransträ) och slutleden kommer av harja med betydelsen "krigare".
 Ivar kan även vara en kortforn av Ingvar som betyder "Ings krigare" (efter gudanamnet Ing).

I vårt land finns det 19 865 män och 2 kvinnor som bär namnet Ivar.
29 personer bär namnet som efternamn.
Medelåldern på namnbärarna är 31 år.

 

*Joar är ett nordiskt namn, som på runstenar skrivs som Iuar, och betyder "hästkrigare".
Förledet jo- är ett urgammalt ord för "häst" (isländska jór, fornengelska  oh, urgermanska *ihwaz; från det urindoeuropeiska *e wos, varav även latin equus, grekiska hippos, galliska epos .
I Sverige finns det 1 294 män och 2 kvinnor som heter Joar.
4 personer bär namnet som efternamn.

Medelåldern på namnbärarna är 15 år.

 


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards