Alla inlägg den 12 februari 2018

Av Kaela - 12 februari 2018 17:00

 




Omsluten

av livsvattnet


små lemmar

rör sig


ännu bara

instinkter

reflexer


till hälften väckta


livssträngen

fylld av liv


vars märke

din kropp en gång

ska bära för alltid


Kaela

Av Kaela - 12 februari 2018 07:43

  

         




Tänk om möjligheten att uppleva mer glädje ligger i att ge mer glädje?
Tänk om kärlek bara kan komma till en om man själv ger kärlek till sin omvärld?
Tänk om meningen med livet är den jag gör den till?
Tänk om jag har makt att förändra genom att bli mer medveten?
Tänk om jag är som mest levande när jag är tacksam?
Tankar i förbifarten som för mig öppnade en del nya dimensioner i tänkeriet!

Kan jag påverka mitt liv att bli mera meningsfyllt?

 

”Alla lyckliga människor har nära relationer till flera personer som de verkligen kan lita på”läste jag i en artikel för en tid sedan.

Orden har stannat kvar.

Ja jag tror vi behöver flera olika människor i våra liv.

Som ger oss trygghet.

Vi kan ju alla ingå i grupper runt varandra -  som omsluter varandra.

Det tror jag är en av de viktigaste saker vi kan göra för att få ett tryggt och bra liv.

Odla kontakter med goda vänner. För vår egen skull - och för deras!

Bry oss om så blir vi ombrydda.

 

En annan sak jag tänkt mycket på är att vi måste bli vän med vardagen.
Helgerna är fina - men vardagen är det mesta!


Meningen med livet är , som jag ser det   är att hitta sin rätta identitet, - sitt innersta jag -  och vara trogen den jag upptäckt att jag är.

Den är guld värd!
Varje dag!

Idag - en snöslaskig februaridag önskar DIG en riktig underbar dag!

Av Kaela - 12 februari 2018 06:47


        



På plussidan idag på morgonen i Norrköping även om det inte är mer än +1  så dock. Lite blåsigt kanske men ingen aviserad risk för mera snö eller regn!

Evelina och Evy har namnsdag denna måndag - och jag gratulerar så varmt.
Med samma värme gratulerar jag DIG som har födelsedag idag!


Idag får fyra teman dela på utrymmet:

*Clean Out Your Computer Day
*Darwins födelsedag
*Djurförsökens dag
*Internationella epilepsidagen

*
Evelina kan vara en diminutivform av Eva, men det kan också härstamma
från det iriska Aibhlin, som betyder 'vänlig'
Namnet har använts i Sverige sedan slutet av 1700-talet och kom in i almanackan 1901.
Det finns 18 924 kvinnor i vårt land som bär namnet Evelina, dessutom 1 man.
Medelåldern på namnbärarna är 21 år

*  Evy är en smekform av Eva som är ett hebreiskt, bibiliskt namn som betyder "liv".
Namnet är idag ganska ovanligt. En alternativ stavning av namnet är Evie.
Det är mest vanligt bland personer födda på 1920-talet 1920-, 1930-talet 1930- och 1940-talet.
8 850 kvinnor bär namnen EviyEvie i vårt land.
essutom 2 män. (Endast hundra kvinnor stavar namnet Evie) Medelåldern för dem är 21 år.

För dem som stavar namnet Evy är medelåldern 74 år.


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards