Alla inlägg den 13 februari 2018

Av Kaela - 13 februari 2018 20:30

       

   


Ibland talar vi om barn med särskilda behov.

Kanske gör vi detsamma om vuxna ibland.


Jag tänker ofta då jag hör det uttrycket att jag tror att alla människor har särskilda behov.

Ibland!

Visst har vi alla en del basbehov gemensamma som mat, hus och hem, kläder, känna att vi 'är älskade - men så har vi kanske här och där ett behov som vi i varje fall delar med en mindre grupp än "alla".


Läste den här någonstan och tycker den är bra.

Jag kallas ett barn med särskilda behov....
Särskilda behov inte särskilda - bara större,
och större behov har väl alla ibland


Ibland kan vi - fastän vi är vuxna - känna en stark längtan efter att få vara liten och svag oavsett att vi vanligen klarar mycket.

Just då har vi ju ett särskilt behov.

Och barn kanske har det ännu oftare än vi vuxna.


Ett annat begrepp som florerat på sistone är funktionsvariation.

Det tycker jag är ett bra begrepp då det jämställer alla människor värdemässigt eftersom allas funktioner varierar.


Att få säga att idag är en dag med funktionsvariation för mig!


Oavsett vad vi kallar det!

Ibland är våra behov större än annars!

 
Om du känner så ikväll vill jag skicka en stor varm kram till DIG!


Och önska DIG en skön kväll och en god natt!



Här kommer också ett citat till kvällstankarna:


"Jag längar för att det är ett sätt att bli förd genom liv med liv.
Hade jag i min famn allt som går att få, hade jag då längtan?"


Okänd tänkare

Av Kaela - 13 februari 2018 08:52

 

 

Bilden lånad av google

 

"Det finns människor som inte bara kastar av sig sitt ok
utan också snidar något vackert av det."


Stig Johansson

Av Kaela - 13 februari 2018 07:15


 



Ibland händer det saker som vi kanske varken planerat eller önskat....


Tro att varje sådan händelse är till din fördel.
Med tiden kommer du att få veta...


Några människor kommer snabbt in i vårt liv och försvinner lika snabbt ur det. 


Några människor blir våra vänner och stannar länge, kanske för alltid.

De gör vackra spår i våra hjärtan.

Vi blir aldrig mera som vi varit, eftersom vi lärt känna en ny människa.

Släppt in denne i vårt liv och blivit insläppta i någon annans liv.


 Igår är historia. Imorgon är en gåta.
Idag är en gåva !
Lev och njut i varje ögonblick!


 Just nu är någon väldigt stolt över dig, någon tänker på dig, någon saknar dig, någon vill prata med dig, någon vill att du inte har problem, någon är tacksam för din hjälp, någon vill hålla din hand, någon vill se dig lycklig, någon vill ge dig en present, någon älskar dig, någon beundrar din styrka, någon behöver din axel, någon behöver dig!


Var en ängel för någon idag!!!!





Av Kaela - 13 februari 2018 06:19

     



Idag ligger det på nollan temperaturmässigt  i min stad och det sägs vara risk för nederbörd.I vilken form är inte sagt

Medelstark vind.

Agne och Ove har namnsdag idag och jag gratulerar hjärtligt!
Med samma gratuleras lockså DU som fyller år idag!

Önskar er en fin och minnesrik bemärkelsedag!

Flera teman idag som får dela på dag!

*Fettisdagen
*Internationella pannkaksdagen
*Världsradiodagen*
*Tandborstbytardagen


*Agne är ett fornnordiskt namn som är sammansatt av orden agh "egg, spets" eller möjligen agi som betyder "oro, fruktan" och ny som betyder "ny, ung". Namnet började användas igen på 1800-talet då man vurmade för vikingatiden. ...
I vårt land finns 4 069 män som bär namnet Agne - och 66 kvinnor. 7 personer bär namnet som efternamn.

Medelåldern på namnbärarna är 28 år'

 

Ove, eller Owe, är ett namn med danskt ursprung och användes fram till 1800-talet främst i Skåne, men blev sedan vanligt i hela Sverige. ... Ove var även en karaktär i den populära tv-serien "solsidan" på tv4, spelad av Henrik dorsin.
I Sverfige finns 34 908 män som heter Ove/Owe. 25 personer bär namnet som efternamn. Medelåldern på namnbärarna är 64år.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards