Alla inlägg den 19 februari 2018

Av Kaela - 19 februari 2018 20:11

         

 

En dag som har bråkat lite med mig ligger bakom.

Superkraftig allergireaktion under några timmar.

Mot vad?
Det vet jag faktiskt nte!

Det händer så ibland.

Tilltagande stopp i badrummets handfart
Diverse andra små förtretligheter.

Men nu har allerrgireaktionen avtagit...min fina goa man rensat avloppet och överiga förtretligheter förklarats just som de bagateller de är.

Nu stilla frid med mjuk musik och nedtrappning inför natten.


Önskar DIG en skön kväll och en God Natt!


Av Kaela - 19 februari 2018 19:00

  

        

Tiden har ett underbart sätt att visa oss vad som verkligen betyder något.


 Margaret Peters

Av Kaela - 19 februari 2018 11:13


 



Jag önskar mig


närvaro
i varje sekund 

att verkligen se 

stunder av stillhet 
och sysslolöshet 

våga lita på den process 
livet kastar mig in i 
mod i förändringen 

rubbade cirklar 
invasion i det invanda


Kaela

Av Kaela - 19 februari 2018 07:45

 


Att vara sig själv, som ju borde vara det lättaste i världen, är ofta det allra svåraste.

Vi gör allt för att känna in vad omgivningen förväntar sig av oss – och så försöker vi motsvara kraven.

Och försöker tanka självkänsla från andra genom klappen på axeln – en klapp som kanske kostat en massa övertid på jobbet – eller att jag gjort andra saker som jag kanske egentligen inte ville.


En god självkänsla betyder att jag accepterar alla olika sidor av mig själv; mina styrkor, mina brister, min empati och min själviskhet, min kompetens och min okunnighet; allt som just nu är sant om mig.


Oavsett om andra gör det.


Ja visst är det svårt


Men det är inte omöjligt.


Många människor älskar att få beröm av vänner eller familj, för det får dem att känna att de duger.
Men att bekräfta sig själv handlar om att man inte ska fastna i mönstret att leva på andras bekräftelser, utan man själv ska kunna tala om för sig själv att man duger- ja att man är riktigt bra.


För att inse sina förtjänster kan man ha nytta av att varje dag skriva en bra sak man gjort under dagen.

När det gått en månad kan man sammanställa och jag lovar – du blir helt klart överraskad över vilken trevlig och älskvärd person du är.


Och du - strunta i att "leta efter sanningen" om vad folk tycker om dig.

Är du orolig för att folk tycker att din tröja är ful så bestäm dig för att alla tycker att den är jättefräck.

Du ÄR en fantastisk person - så erkänn detta för dig själv och ge dig rätten att 'lska den du är!

 

Av Kaela - 19 februari 2018 07:25

              

 

 

Därute ljusnar måndagsmorgonen.

En veckodag som jag anser fått oförtjänt dåligt rykte.

Inte är det väl så att vi bara lever för helgerna?


Vi behver dem som oaser och viloställen.

Men måndag är en ny början.

Blev allting fel föra veckan kan vi göra vad vi kan för att allt ska bli rätt denna vecka.

Jag önskar DIG en fin måndag.

En god start på en god vecka!

Av Kaela - 19 februari 2018 06:20

        

Svag vind,och - 3 grader är det just nu i Norrköping.

Snöfall avsiseras men än så länge har det kommit mera snö.


Gabriella och Ella har namnsdag och gratuleras så hjärtligt.

Detsamma gör DU som har födelsedag idag!

Önskar er en glad bemärkelsedag!


Dagens tema är:
*Knäckebrödets dag

*Gabriella är den feminina formen av Gabriel som är ett hebreiskt namn med betydelsen "Guds kämpe".
Vanliga smeknamn Gab, Bagriella, Gabsan, Gabbe, Gabster, Gabber, Gabbi/Gabi, Gabson, Bella. 
I vårt land finns det 11 660 kvinnor som bär namnet Gabriella.
Medelåldern på namnbärarna är 29 år


Ella är en kortform av Gabriella,men också Eleonora, Elin, Daniella eller Elisabet.

Ella var ett vanligt namn från sekelskiftet fram till 1940-talet.
Men eftersom det aldrig var något riktigt popnamn blev det heller inte omodernt i de följande generationerna.
Det finns i Sverige 20 101 kvinnor och 5 män som bär namnet Ella.
5 personer bär namnet som efternamn
Medelåldern på de som heter Ella är 20 år.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards