Alla inlägg den 27 februari 2018

Av Kaela - 27 februari 2018 20:24


 


lånad från GoogleBilden 



Det kvällas....sa min gamla mormor.

Skönt att känna hur dagen släntra över i kväll och snart går mot natt.

Skönt att känna hur tankarna saktar in.....


Ändå tänker jag ge dem lite gymnastik om en liten stund.

Ja missar ogärna GW Persson.


Om man är så lagd så kan man ju reta sig på honom och hans tvärsäkerhet ( som jag dock tycker avtagit lite med tiden och åldern)

Jag upplever honom som jordnära person - och tillbringar gärna en timme i hans sällskap!


Till DIG vill jsg sägs: Sov gott när det blir dags och glöm inte att DU är en fantastisk person!

Av Kaela - 27 februari 2018 18:49

 

 

 

Det är aldrig roligt att städa och stryka och alla dessa sysslor som man ku aldrig blir klar med.

De måste skötas hela tiden....och det är bara en kort stund som resultatet syns.

Däremot blir det tydligt om man försöker hoppa om.


Jag som inte kan  ägna mig åt min tidigare favoritsysselsättning - att  läsa böcker - har upptäckt att det går att lyssna på böcker....och det kan man faktiskt göta även medan man arbetar.



Idag har jag lärt känna en för mig ny författare:m Eva Ludvigsenr som är biomedicinare och doktor på diabetes, jobbar heltid i ett biotekniskt företag i Uppsala, har tre barn och hinner ändå skriva romaner och noveller.
Det är hennes roman "Här och nu " som jag lyssnat på flera timmar idag.
Jag har fått lära känna advokaten Ingrid som precis som författaren bor i Uppsala.
Hon är 35 år och börjar känna av hur snabbt den biologiska klockan går.

Eftersom hon inte har hittat en livskamrat i Sverige bestämmer hon sig för att resa ut i världen och arbeta sig fram.


Vägen går via servitrisjobb och en tid bland gatubarnen i Brasilien till Montana i USA.

Ett barnflikejobb har hon sökt där.

Ingrid som inte har någon egen familj - uppvuxen med en ensam mor som är  död  - upptäcker att hon fullkomligt älskar att bli en del av den storfamilj hon hamnar hos.

Ana som har Sverigerötter och väntar sitt andra barn vill fördjupa sin kontakt ed sina förfäders land....just genom en 

svensk barnflicka till den fyraåriga dottern.


Bland rancherna i grannskapet finns en ung man med svart kalufs och djupblå blick som får Ingrids pulsar att bulta.
Men han är inte lätt att förstå sig på.....

Jo visst blir de kära i varandra----men i skuggan av en tragedi missförstår de varandra och Ingrid reser hem till Sverige.


Tre år har gått å hon återvänder......


Där är jag nu.....och jag kommer att beröra fortsättningen  o ch slutet ett andra inlägg om boken "Här och nu"  - så håll utkik!


 


Av Kaela - 27 februari 2018 07:23

 

 

 

"Lätta bekymmer är pratsamma

Djupa sorger är stumma"

 

Okänd tänkare

Av Kaela - 27 februari 2018 06:46

        

 

 

Växlande molnighet - 11 grader och blåsigt i min stad idag på morgonen.

Brrrr! Nu kan rysskylan få avta!


Idag är det den 27 februari och Lage har namnsdag!

DU som bär det namnet gratuleras varmt.

Och detsamma gör DU som har födelsedag idag!

Gör en minnesrik dag!


*Internationella isbjörnsdagen
är temat idag.
Ingen tvekan om att de vita björnarna behöver en egen dag när de upplärksammas
och kanske kan det väcka intresse att fundera över vad vi kan göra åt att de blir färre och färre.

 

Lage är ett gammalt danskt namn som syftar på lag i betydelsen sällskap eller följe.
Betydelsen kan var lagkamrat e.dyl ... Namnet är ovanligt i Sverige.
I vårt land finns det 2 080 män och 1 kvinna som bär namnet. Inte många bär det som tilltalsnamn.
48 personer heter Lage i efternamn.

Medelåldern på namnbärarna är 64 år.

 



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards