Alla inlägg den 3 april 2018

Av Kaela - 3 april 2018 20:01

 


Jag har sedan många år en vän som  jag är så innerligt glad över.(Det är jag i och för sig över varje vän livet giivit och ger mig)

Hon är för det första en hel massa fantastisk klokskap.

Fylld av omsorg och omtanke som hon generöst sprider i sin omgivning.


Så har hon en speciel l vana som förundrade mig lite i början - men som jag både börjat uppskatta och låna.


Nu säger jag till DIG som hon alltid säger då vi skiljs åt: "JAG  ÖNSKAR DIG TILLRÄCKLIGT!"


Tillräckligt av det du behöver!

En tillräckligt god natt för att du ska klara din morgondag!





Av Kaela - 3 april 2018 17:24


 

 

 

Många dagar tillsammans med en influensa som inte borde blivit av - men som dök upp trots vaccination har givit många lyssnartimmar och nya bekantskaper i böckernas värld.
Inget ont som inte har något gott med sig.

En av de jag kommer att minnas länge  äe "En annan Alice " av den australienska örfattaren Liane Moriarty 


Alice Love vaknar upp på golvet på gymmet och förstår inte vad hon gör där. Hon avskyr ju att träna.

Hon blir genast prpöog fär barnet hon väntar då hon först¨r att hon fallit.
Hon förs til sjukhus och får veta att hon slagit i huvudet.

Själv vill hon bara att öäkaren ska kolla om brnet i magen lever.

Långsamt går det upp för henne att hon inte är 29 år, hon ärfa ktisk t39 år,. Och är part i en uppslitande skilsmässa. Dessutom mor till tre barn.

 

Trots allt blev oklyckan och minnesförlusten en slags möjlighet  för Alice att göra om och göra rätt.

Det är en underbar bok - som ger många nya tankar och som man bär med sig länge. - länge.

 

Låna boken ppå ditt bibliotek.

Köp den på Adlibris

Ladda ner från Storytel


Av Kaela - 3 april 2018 07:49

 

 

 

 

"Varje människa föds med en unik klang. 
För att inte bli ostämd måste hon följa sin natur."

Stefan Whide

Av Kaela - 3 april 2018 06:56

 



   Solen skiner över min plats på jorden idag . men det är kallt -4 grader.

Men det blåser inte alls så framåt dagen blir det nog skönt väder för en kortare promenad.


Idag har Ferdinand och Nanna namnsdag och jag gratulerar dig som bär något av de namnen så varmt!
Du som fyller år idag gratuleras också hjärtligt.

Idag har vi en enda officiell temadag men det är minsann inte vilken dag som helst:

*Kärlekens dag

*Ferdinand är av forntyskt ursprung och sammansatt av ord som betyder fred och djärv.
Eventuellt är betydelsen beskyddare. Namnet har använts i Sverige sedan 1600-talet.
I vårt land finns det 2010 män som bär namnet Ferdinand.

Men edast ett deygt hundratal bär namnet som tilltalsnamn.
34  personer bär namnet som efternamn. 
Medelåldern på namnbärarna är 34 år.

*Nanna är ett gammalt nordiskt namn, och betyder "djärv" (egenskapen; ej djuret järv)
. I nordisk mytologi var Nanna namnet på Balders maka. ...
Namnet var länge bortglömt och oanvänt, men började åter användas i början på 1800-talet.



Det finns 2 149 kvinnor i Sverige som bör namnet Nanna.
Knappt hälften har namnet som tiltalsnamn.

Dessutom bärs namnewt av 3 män, dock ej som tilltalsnamn.

3 personer har Nanna som efternamn.

Medelåldern på namnbärarna är 46 år.

 

 

 

*







Sole

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards