Alla inlägg den 6 april 2018

Av Kaela - 6 april 2018 20:20






Bilden lånad från Google


 

  Mörkret har fallit över "Peking"

Du vet väl att Norrköping skämtsamt kallas Pekng som lär betyda "Den norra staden"

Söderköping är ju söder om Norrköping.


Det är fredagkväll och kanske sitter du tillsammans med de som betyder mest av allt för dig - din familj - och har fredagsmys.


Önskar dig och de dina iinnerlig gemenskap och sedan e3n god natts sömn!

Ta hand om din kväll - det kommer nya men just denna kommer inte tillbaka!

Själv ska jag gå och duscha och sen ägna en timme åt luite rafflande stämning genom "Mord i paradiset"....

Lite snällare deckare från någon söderhavsö!


Av Kaela - 6 april 2018 11:45

  1.  

 

 

Jag slåss fortfande med iden nfluensan. som däckat mig

Det är bättre men långt ifrån bra.

Eftersom jag hör till en riskgrupp (astma) är jag noga med att vaccinera mig.

Så också  i höstas.

 

Nu har jag varit sjuk i över tre veckor.
Och jag är inte ensam om detta! Ett högt pris för många utsatta att betala för någons misstag - eller?

 

 

Jag har hört att flera råkat ut för samma sak som mig.

Vaccinerad - men sjuk.

I samtliga fall som jag hört om är det människor från riskgrupp lungsjukdom som drabbats.

Har tagit reda på att Socialstyrelsen säger att normalt är skyddet 70-80 % när man låtit vaccnera sig.

I år är det bara 28 %.

Det vill s'ga nästan ingenting för den som hör till  en riskgrupp.

 

Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad som gick fel.

Var det den mänskliga faktorn, vilket jag håller för troligast och faktiskt hoppas.

För om det är slarv så kan det bli en allvarlig uppmaning till vaccin-distributörer och sjukvården att vara suupernoga så inga misstag sker. inför kommande hösts vaccinatsioner!

 

Är det inte sarv finns ju risken att det händer igen och igen.

Och då tappar vi tilltron till vaccineringar och till sjukvården.''Framför allt reagerar jag på den totala tystnaden från ansvarigt håll.

Jag tror att jag talar för alla som drabbats av detta: VI VILL VETA vad  som lett till vårt lidande?!! I vissa fall faktiskt död.

 

Och - förstås - vad görs för att detta inte ska upprepas nästa år!!??

 

 

Av Kaela - 6 april 2018 09:52

 



 

 

Vårt dilemma är att vi 
hatar förändringar 
samtidigt som vi älskar dem. 
Det vi vill är att saker och ting skall förbli som de är 
men ändå bättre.



 

 

Av Kaela - 6 april 2018 08:04


         

Snö på marken, lrejält blåsigt och +1 grad är vad som möter den som just nu ska ta sig ut i Norrköping.

Vinterns krampaktiga försök att vägra släppa greppet!

Vilhelm och William har namnsdag idag den 6 april och gratuleras varmt.


Med samma värme grattas DU/ som har födelsedag idag!

Önskar er en minnesrik firardag!

Den officiella temadagen idag är:
*Barn på sjukhusdagen

*ilhelm, Wilhelm, mansnamn av tyskt ursprung. Det har använts som dopnamn i Sverige sedan 1100-talet.

  
*VilhelmWilhelm,  är ett namn av tyskt ursprung.
Det har använts som dopnamn i Sverige sedan 1100-talet.
Betydelsen är osäker men s'gs iböand vara erövrare.
Stavningen Wilhelmär vanligast bland de yngre.
Det finns 55 991 män i Sverige som heter Vilkelm/Wilhelm.
Men barab cirka 15% använder namnet som tilltalsnamn.
9 kvinnor bär också namnet.

Dessutom används namnet som efternamn av 34 personer.
Medelåldern på namnbärarna är 20 år.

 

*William är den engelska varianten av det tyska namnet Wilhelm.
Namnet är sammansatt av orden vilja och hjälm.
Under senare år har denna variant av namnet blivit vanligare än den tidigare vanligaste tyska namnformen Vilhelm. 
William har dock använts i Sverige sedan 1675.

I vårt land finns det 44 011 m'än som bär namnet William.

Cirka hälften använder namnet som efternamn.

Även 38 kvinnor gör detsamma.
Som efternamn bärs namnet av 81 personer

Medelåldern på namnbärarna är 14 år

 






Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards