Alla inlägg den 8 april 2018

Av Kaela - 8 april 2018 20:12

 

     

 

 

" Alla en mans resonemang uppväger inte en kvinnas instinkt."
Voltaire

Av Kaela - 8 april 2018 19:30

   

 

     

 

 

 

Släng inte bort tebladen när du bryggt te i kanna.

Lägg dem ovanpå jorden hos dina krukväxter.

De är ett jättebra gödningsmedel

Kaffesump har samma effekt!

 

Av Kaela - 8 april 2018 18:30

 




Jag längtar att se

det jag aldrig har sett


drömmer att få

det ingen förr mig gett

att lämna puppans hölje här
och lyftas av en vind som bär


Okänd poet

Av Kaela - 8 april 2018 12:38

 



Precis som det är med himlen som ibland slösar soldken över oss och ibland är mörk är det med vårt liv.

När himlen mörknar så vet vi ju att det kommer att ljusna igen.

Innan vi vet ordet av omfamnas vi åter av solens strålar.


Men när det blir mörkt i livet har vi svårare att tro på att det kommer att finnas ljus över l8ivsvägen igen.

Jag fick ett mejl på morgonen från en vän sm haft det besvärligt.
Och det har förmörkat hennes liv en lång tid.

Ett äktenskap som gått i kras - drömmar som brustit- hopp som försvunnit....


Idag fick jag ett mejl som sagt och där skriver hon: jag anar ljuset igen....


Så satt jag en stund senare  och surfade planlöst och hamnade på en artikel av Tomas Sjödin.

Lita på att det ljusnar


Jag tyckte mycket om den och delar den därför med DIG!

Av Kaela - 8 april 2018 08:54

        

 



Bästa söndagsvädret över stan idag.

+4 grader, strålande sol och svag vi8nd.

Som gjort för en prmenad .


Nadja och Tanja har namnsdag idag och jag gratulerar så hj'ärtligt.

DU som har födelsedag idag gratuleras med samma hjärtlighet förstås
Önskar ni får en härlig firardag!.


Officiella teman idag:

*Romernas internationella dag
*Såpbubbledagen

 

*Nadja, eller Nadia, är ett namn med ryskt ursprung.
Det är en förkortad form av Nadjezjda som 
betyder "hopp".
Nadja har använts i Sverige sedan slutet av 1800-talet
men inte nått någon popularitet förrän de sista decennierna på 1900-talet.
Det finns 5 706 kvinnor i Sverige som heter Nadia/Nadja.

Ganska precis hälften använder den franska stavningen Nadia.

1 person har namnet som efternamn.

Medelåldern på namnbärarna är: Nadja 29 årINadia 32 år.

 

*Tanja, Tania eller Tanya, är ett namn med ryskt ursprung
och en kortform av Татьяна, Tatjana, som i sin tur
kommer från det latinska kvinnonamnet Tatjana
vilket, liksom motsvarande maskulina form Tatianus, tros vara avlett från ett romerskt familjenamn – Tatius.( Sverige finns 5 615 kvinnor som heter Tanja/Tania/Tanya. Cirka 500 vardera på de två soistnämnda stavningarna.
4 män bär också namnet!

4 personer har namnet som efternamn.

Medelåldern på namnbärarna är 30 år.

 

 


*

´´´´´´´´´´´´´´


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards