Alla inlägg den 14 april 2018

Av Kaela - 14 april 2018 20:52

 

            

 

 

Det är lördagskvätt.

Mörkret har sänkt sig.

Jag vet inte hur den här kvällen ser ut för DIG.

Men jag hoppas DU har gjort något du gillar idag och att du mår gott nu när kvällen kommit.


Önskar DIG en riktigt skön och fin söndag att vakna till imorgon!


Av Kaela - 14 april 2018 13:45


        


 

 

 

Vinden tilltar
öppnar för ett regn

som sköljer bort

för en storm
som för bort

det trasiga och fula


Vinden ger mig drömmen

om en strand

som väntar

på mina fotsteg


Kaela

Av Kaela - 14 april 2018 10:21


 


Idag när jag såg ut genom fönstret och såg hur solen färgasr grannhusen i ljus och guld kom barndomens gunga inför min inre syn.


Min bild av våren symboliseras av att sitta i en gunga och få spdan fart på denna så tårna nuddar skyarna.

De ljusblå härliga och lovande skyarna
Premiären i gungan som mordfar eller pappa satt upp inför sommarsäsongen finns i hela min kropp.


Du har säkert en annan bild.
Något från din barndom.

Det är oftast där våra symbolbilder skapas.

Ta fram - gör mig sällskap så får  vi ta emot våren på rätt sätt.

Så att den riktigt landar i vårt hjärta och i våra förväntningar......



Av Kaela - 14 april 2018 08:39


 


Idag har solen fått kämpa lite för att frå glädja Norrköpingsborna, men nu har den vunnit över gråheten och dess härliga strålar målar grannhusen i guld.

+3 grader och det blåser lite mer än svag vins.

 

 

DU som har namnsdag  idag ståtar med ett av almanackans ovanligaste namn.

Tibertius heter du!
Stort grattis på namnsdagen!
Stort grattis på födelsedagen till DIG som fyller år!
Ha en riktigt fin bemärkelsedag!

 

Idag den 14 april är det många officiella temadagar
så var och en av oss kan nog  hiytta vår favorit:

*Cultural Unity Day
*Mahl Language Day
*Surdegsdagen
*Volvons dag
*Cake and Cunnilingus Day
*

*Klädbytardagen



*Tiburtius är ursprungligen ett gammalt romerskt släktnamnsom bildats av namnet på staden Tibur.
En martyr på 200-talet hette Tiburtius, men man khar inte så mycket fakta om honom.
I almanackan har dagen varit en märkesdag för årstidernas växlingar och det sades förr att om Tiburtiusdagen var varm och vacker så skulle sommaren bli kall och regning
Det sistnämnda får vi hoppas inte ska gälla i år!
Som sagt kanske det ovanliaste namnet i almanackan.
Endast 2 män bär namnet stavat Tibertius och 45 män bär namnet stavat Tiburtiusoch ingen av dem som tilltalsnamn!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards