Alla inlägg den 23 april 2018

Av Kaela - 23 april 2018 20:15

Bilden lånad av Google

Jag har under några veckor bakåt fått ett favoritprogram på måndagkvällar.

Då vill jag möta Stockhomspolisen som i programmet är poliser som arbetar i 

 på Södermalm, pch snågra andra områden i södra delen av Stor-Stocglholm


Programmet går på TV4 kl 21.00, de flesta måndagkvällar.

Det är omöjligt att se programmet och inte fyllas av djup respekt för dessa poliser som hela tiden möter samhällets avigsida.

Och som göt det med respekt för människorna de kommer i kontalt med.

Det är stort att klara att behålla respekten  och insikten om hur lätt det kan vara att hamna snetti Och hålla sig neutral inför all mänsklig dumhet och oförmåga och tyvärr förmåga att ställa till livet för sig själva och andra-
Dessutom ortkar vara empatiska i mötena med människor som drabbats av andras brott.


Vi bör vara stolta över våra poliser - och låta dem veta att vuiär det!



Av Kaela - 23 april 2018 15:12

     




Fågan  är om man ska  stoppa ner paraplyet då det bl¨ser halv storm - trots att det regnar.


Det gjorde jag trots attt jag kom nu stylad från frissan och gärna ville bevara finheten.....

Frisyren höll sig bra ändå

M
Men alla gjorde det inte..... ..

Av Kaela - 23 april 2018 11:02

            

 

 

 



Varje djup sorg har förlorad glädje till föremål.
Tappa inte bort denna riktning.
Låt inte sorgen glömma sitt ärende.
Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få.

                                     



Dessa korta diktrader av Harry Martinsson satt hemma hos en gammal dam som jag k slutet av min tid som Frivilligsamordnaregjorde hembesök hos.

Och det slog mig då jag läste det  - att sorgen inte bara raserar och river ner.

Den har ett ärende till oss.


Jag tror att vi är många som i första hand tänker på tårar när vi tänker på sorg.

Men jag har mer och mer upptäckt att sorgen är randig...som kinden efter tårarna .

Idag dök dessa tankarna upp hos mig när någon frågade om jag kommit över traumat runt min tilltagande synnedsättning.

Jag tror jag kommit över treaumat.

Men jag tror jag fått sorgen som ressällskap för resten av livet.

 

Men den kan man leva med - den är randig!

 

....



 





Av Kaela - 23 april 2018 08:00

 

     

 

 

"Barn är människor. Sedan blir de vuxna."

 

Okänd tänkare

Av Kaela - 23 april 2018 06:57

        





Under en lite blekare sol än de sista dagarnas solsken gryr den nya arbetsveckan 
för Norrköpingsborna:

+4 grader nu på morgonkvisten
Ganska blåsigt!

 

Idag är det den 23 april och det officiella firartemat är:
*Världsbokdagen

 

Idag är det den 23 april och Georg och Göran har namnsdag!
Stort grattis till DIG som bär något av de vackra namnen.
Och DU som har födelsedag -  stort grattis till DIG!
Önskar er en fin dag där era önskningar slår in.

*Georg är ursprungligen grekiskt och har kommit till Sverige via den latinska formen Georgius. Betydelsen är "jordbrukare, bonde" som har makten över jorden.
I vårt land finns det 19081 män och 8 kvinnor som bär namnet George.
Men endast 1 953 av dessa använder Georg som tilltalsnamn.
22 personer har namnet som efternamn.

Medelåldern på namnbärarna är 59 år.


*Göran är en svensk form av Georg som kommer från grekiska geōrgós 'bonde, åkerman'. Namnet kan även stavas Jöran. ... Göran upplevde en modevåg under 1940- och 1950-talet.
Stavat Göran bärs namnet av 60 779 män i Sverige. Samt 11 kvinnor.
Av dessa använder 25 647 personer nammnet som tilltalsnamn.
29 personer bär namnet som efternamn.
Medelåldern på namnbärarna är 52 år.

Stavat Jöran  finns det finns det i vårt land 280 personer varav 141 bär namnet som  tilltalsnamn.
Medelåödern är 63 år


t


*

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards