Alla inlägg den 24 april 2018

Av Kaela - 24 april 2018 20:25

 





DU som är den allra bästa DU!


Visst lever du såsom just du vill leva och följer ingen annans manual - eller hur!

Visst gör du varje dag till den allra bästa!

Du möter varje människa med den all den kärlek och respekt som bor i dig!
Du 'r den allra bästa present din familj och dina vänner kan få!

Tack för att just fantastiska DU tittar in till mig under din vandri8ng i cyberrymdens tassemarker.

Önskar dig en god natt med fina drömmar!


 

vara.

Av Kaela - 24 april 2018 18:00

              



Min själ var en ljusblå dräkt av himlens färg;

jag lämnade den på en klippa vid havet

och naken kom jag till dig och liknade en kvinna.

Och som en kvinna satt jag vid ditt bord

och drack en skål med vin och andades in doften av

några rosor.

Du fann att jag var vacker och liknade något du sett

i drömmen,

jag glömde allt, jag glömde min barndom och mitt

hemland,

jag visste endast att dina smekningar höllo mig fången.

Och du tog leende en spegel och bad mig se mig själv.

Jag såg att mina skuldror voro gjorda av stoft och

smulade sig sönder,

jag såg att min skönhet var sjuk och hade ingen vilja än

- försvinna.

O, håll mig sluten i dina armar så fast att jag

ingenting behöver.


Edith Södergran

Av Kaela - 24 april 2018 17:09


 
Bilden lånad här



Ett trevligt möte idag hos fotvården.

För mig en ny företeelse i livet som kommit in i och med att jag inte ser att sköta om fötterna.


Underbara fotvårdaren  Ann fick knappast plats med den kvinna som hon skulle hjälpa efter mig!

En blivande mamma med tre bebisar i magen.
Hon ser förklarligt nog inte heller sina fötter, men av en annan anledning.

Jag undrade om hon kände oro inför att få tre små att ta hand om.

Då svarade hon: "Jag har tvillgaflickorhemma på 3 år, detta är bara en till, det kommer att gå bra"

Vilken supermamma!

 

Önskade henne lycka till och gick iväg, funderande på hur det kommer att bli i det hemmet.

En orkanby som drar förbi och sedan travar fem unga ut i livet - bort från mor och far.
De flesta av oss får ju inte dem barn på tre år.

Jag har fem barn men det är flera år mellan ettan och femman.

Jag var faktiskt osäker på om det finns trillingvagnar- så när jag  ko,m hem kunde jag intew låta bli att goggla /som ni ser av bilden)


Av Kaela - 24 april 2018 07:26

         


        




"Saktmod och tålamod, dessa två måste man alltid
tillkämpa sig under motigheter.
Om ingen gjorde mig något emot,
på vad sätt skulle jag då öva mig i dessa dygder?"

Av Kaela - 24 april 2018 06:18

        

 

 

Grå himmel och +8 grader bjuder tisdagsmorgonen på i Norrköping.

Blåsigt.

Kanske någon solchans under dagen säger SMHI.

*Idag har Vega namnsdag och jag säger grattis till DIG som bär det ovanliga namnet. - och till DIG som har födelsedag idag!

Njut av dagen - det är DIN dag du som har bemärkelsedag!


*Officiella temadag idag är:
*Försöksdjurens dag

 

*Vega har arabiskt ursprung (arabiska. waqi "fallande, dykande (örnen)"), det är identiskt med stjärnan Vega i stjärnbilden Lyran.
I  Sverige finns det 1 783 kvinnor som bär namnet Vega. Och 31 män.
03´28 av dessa bär namnet som tilltalsnamn.
145 personer bär namnet som efternamn.
Medelåldern på namnbärarna är 28 år.




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards