Alla inlägg den 25 april 2018

Av Kaela - 25 april 2018 11:46





 

 

 

Ingen sol i sikte, men ganska skönt promenadväder.

Står i begrepp att ta en låmgpromenad till det styrelsemöte jag ska vara på  kl 14.00

Känns alltid lite motigt innan man går men skönt då man gott och väl kommit iväg.


Pratade med en kvinna för en tid sedan som vandrat i alla möjliga länder.

Åker på bandringsresor med sin make.

När jag då undrade om hon går mycket härhemma svarade hon....nej o nej det finns ju spårvargnar och bussar.


Men den här stan är faktiskt värd att möta i lite sakta mak till fots den också.

Och- jag är nog ganska nöjd med att vandra på hemstadens gator - men gillar givetvis också att möta nya vyer.

Vandrar jag ensam får jag nöja mig med att gå i välkända omgivningar - men staden har många ansikten även om man går på samma gata oftaa möter man ändå nytt.




Av Kaela - 25 april 2018 07:28

     



Av tio farhågor är det minst nio som aldrig blir verklighet.


Winston Churchill 

Av Kaela - 25 april 2018 06:07

           

***

Morgonens väder idag är inte olikt gårdagens.
+7 grader och blåsigt. Molnigt.

Idag är det den 25 april och Markus har namnsdag!

Varmt grattis till DIG som bär det fina namnet - och till DIG som haf födelsedag idag!
Ta hand om dagen- gör den till något extra!

 

Idag bör alla kunna hitta sin favorit bland temadagarna att fira: - det är många:
*Ledarhundens dag
*Världsmalariadagen
*Internationella sekreterardagen

*Mamatummy Day

 

*Markus /Marcus är bildat av namnet på den romerska krigsguden Mars. Betyder "den stridbare", "krigsguden Mars son" eller "hammaren". 
Det finns 18 710 mön och 10 kvinnor som heter Markus i vårt land



295 personer har namnet som efternamn:
Medelåldern på namnbärarna är 31 å+r.
Och det finns 32 564 män och 16 kvinnor som stavar sitt namn med C.
246 personer har namnet som efternamn.
Medelåldern på dem som stavar så är 29 år.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards