Alla inlägg den 27 april 2018

Av Kaela - 27 april 2018 19:10

               



För några år sedan satt vi några stycken tillsammans och diskuterade detta med att vilja det man gör.
Utg¨mgläget för samtalet var ;Margareta Melins dikt: Om jag inte vill det jag för....


Om jag inte vill det jag gör

då är det inte jag som gör det.
Om jag gör det jag gör
för syns skull
för skams skull
för att vara till lags
och slippa kritik
då är det inte jag som handlar
utan fruktan som bor i mig.

 

Vi var helt överens om vikten av att känna sig hemma i sitt liv med allt vad det medför.

I det man arbetar med och det man står för.
Vi hade också en fråga att besvara: "Om du inte bodde där du bor - var bodde du då. Om du  inte ha
dedet 'äktenskap eller inte - som är din situation. vad skulle du då gissa att du levde för slags  liv.

Om du inte hade det arbete du har- vilket önskar du att du hade-.

?

 

Tlv personer satt tillsammans och funderade en del - men alls svar blev detsamma.

Jag vill inte bo mågonsannanstans än där jag bor.

Jag villleva med den man/kvinna jag lever - eller - leva ensam som jag gör.
Jag vill absolut inte arbeta med något annat än vad jag gör.

 Intressant - eller hur.

Är det inte bara en tillfällighet var vi bor, vem v i är gifta med, eller att vi lever ensamma.
Och är vårt jobb - då menar jag vår anställning bara en tillfällighet!

Det verkade inte så den gången!


Av Kaela - 27 april 2018 07:44

 



Visst finns det dagar av guld

mättade stunder

när allt är nära
när vi känner livet andas i oss

dagen som växt fram ur natten
lovar ljus efter mörkertunneln

leendet genom tårar
ger ny näring
åt hoppet


att så länge stjärnorna ännu
glimmar på himlen

och fågelungar kläcks i mjuka bon
så länge ingen släcker solen


så länge gräset viskar
om ständigt nya vårar

och vinden sjunger
om nya stränder


kan vi hoppas


Kaela

Av Kaela - 27 april 2018 06:53

     




Växlande molnighet över Norrköping idag. Måttlig vind och +6 grader.

April ännu såå det är väl som det kan förvrä
Ha enntas ungefär på väderfronten.


Det är den 27 april och Engelbrekt har namnsdag!

NDu som bär det ärevördiga namnet gratuleras hjärtligt precis som DU som har födelsedag idag!
Ha en riktigt fin firardag!


Idag har vi en officiell temadag att fira:

*Världstapirdagen

*Engelbrekt är av tyskt ursprung, troligen med betydelsen anglernas ljus.
Anglerna var en germansk folkstam, och namnleden -brekt - som motsvaras av det sydtyska Bert - är samma ord som engelskans "bright" = "ljus", "skinande".
Det finns 480 män i vårt land som bär namnet Engelbrekt.
Av dessa bär 103 namnet som tilltalsnamn.

§ kvinna bär namnet.

Medelåldern på namnbärarna är 43 år

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards