Alla inlägg den 13 juni 2018

Av Kaela - 13 juni 2018 20:16

            

   





Efter en eftermiddag med ösregn visar solen sig några ögonblick innan den ska gå ner och månen ta vid.

Vilket skådespel den lockar fram.

Som vore varje löv övdersållat av diamanter

Vilka skådespel naturen bjuder på.

Inte undra på att den ständigt om och om igen inspirerar konstnärer och diktare.

 

Jag besökte en naprapat idag för min superonda axel och fick veta att det  är en massör jag behöver

förhoppningsvis ett steg på vägen mot smärtfrihet!

 

Tacksam för dagen som gått!

Fina möten och goda telefonsamtal!
Ett och annat jobbigt samtal  - men  det hör till det också

 

Livet blir inte alltid som vi har tänkr oss - men det gäller att inse att det vill oss gott!

 

 

 

Av Kaela - 13 juni 2018 10:28

            


I morse i duschen mindes jag plötsligt ett samtal med min yngste som - då´tre år gammal.

Jag minns inte vad samtalet handlade om - men av någon anledning frågade jag honom: "Men BimBim (smeknamn) dvisst är du väl glad?
Och han svarade: Ja, "lite tror jag - men intre glad inuti."

Han hade en sån dag!

Jag hopas att DU har en dag nr du är glad inuti....önskar att du har månbga sådana dagar!
Och kommer en dag när inuti-glädjen är svr att hitta- så kommer det snart andra dagar!

 

 

Av Kaela - 13 juni 2018 07:51

        




Allt man gör spelar faktiskt roll och man kan göra skillnad varje dag - i sitt eget liv - och i någon annans....


Okänd tänkare

Av Kaela - 13 juni 2018 06:57

           

 

 

 

 

Grått men ganska varmt +15 grader är väderläget i Norrköping idag - 13 juni!
Risk för åskskurar  under dagen
Aningen blåsigt tror jag man törs säga.


*IIngen officiell temadag idag.

 

*Som sagt - det är den 13 juni - och det är onsdag och  Aina och Aino har namnsdag!
Gratulerar DIG som bär något av de fina namnen
Och jag gratulerar förstås också DIG som fylller år idag!!
Ha en underbar bemärkelseddag!!

 

*Aina är ett namn av finskt ursprung som betyder "alltid"

Namnet är för närvarande vanligast som andranamn bland de yngre men hade en viss popularitet på 40- och 50-talet.
10 288 kvinnor i vårt land heter Aina.
Av dessa anv'nder 4 389 namnet som tilltalsnamn.
5 personer har namnet som efternamn.
Namnbärarnas medelålder är 74 år.

*Aina är också ett namn av finskt ursprung som betyder "alltid". och har sitt ursprung nationaleposet Kalevala. 
Namnet är för närvarande vanligast som andranamn bland de yngre men hade en viss popularitet på 40- och 50-talet.
1 958 kvinnot i vårt land heter Aino - och av dessa bär 1 011 personer namnet som tilltalsnamn.
Även 5 män bär namnet Aino.
Medelålåldern på namnbärarna är 70 år.

 

 

 



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards