Alla inlägg den 14 juni 2018

Av Kaela - 14 juni 2018 18:30

  

            

Jag gjorde ett studiebesök eller vad man ska kalla det -  häromdagen på FIA-hemmet.

Ett hem som tar hand om katter utan hem och ser till att de om möjligt får ett nytt hem.


Så många små djur som fått komma till nya hem och ge glädje till dem som tar emot.

Nu har jag allergieger i barnbarnsskaran så tyvärr kunde jag inte följa min känsla och ta med en av dessa små underbara hem.

Men oh så charmiga.


Och den som var tiullsammans med mig där - en ensam kvinna  som söker en vän genom oss kommer iallafall att få en fyrfota sådan snart.

Inte så illa det heller.

Dessutom får den lilla katten ett hem.


FIA-hemmet ligger i min hemstad.


Men det finns många andra hem som förmedlar katter.


Se bara här:

Vaxholm

Värmdö

Uppsala

Nybro

Eksjö

Södertälje

Gävle

Skara

Göteborg

Halmstad

Sölvesborg

Piteå


Detta är bara ett litet utdrag av alla som finns.

Funderar du på att skaffa en liten vän med fyra tassar.

Kolla gärna om inte din hemstad eller närliggande orter har ett katthem!









Av Kaela - 14 juni 2018 14:00

 

 





Den mest inflytelserika person du kommer att prata med idag är du, så var noga med vad du säger till dig själv.” 


Anders Haglund


Läste de här orden igår morse 

Och kände hur viktiga de är.

 

Det är du och jag själva sm känner till de svaga punkter hos oss själva som vi kämpar med.

För mig har oron varit med mig de sista veckorna.

På ett par tre veckor har synen rasat.

Och det har - förutom att jag blir stressad eftersom jag inte hinner landa i det stadium  av synskada som förbyts så snabbt- jar oron funnits....kommer det att stanna innan allt ät svart - och om det inte gör det- hur ska det gå'

.

Det har inte stannat upp men jag har beslutat mig för att ta en dag i taget - och att berätta för mig älv många gånger varje dag hur bra jag kommer att klara den tilltagande synskadan - oavsett var det kommer att stanna!

 

Och jag har mer och mer börjar inse att man måste hålla på hela tiden med uppbyggandet av sin självbild.

 

Vi har olika orosmoln - men det finns ett gemensamt sätt att klara det!

 


 


Av Kaela - 14 juni 2018 08:00

     

         


Under himlens  regntunga skyar

går jag i Din pelarsal

och talar förtroligt
med Dig


om allt
som jag inte förstår

och lite om det
som hänt

om dem som jag mött
idag

som bjudit mig sitta ner
en stund
och lyssna
till deras ensamhets visor


Om den slagna kvinnan
och barnen med
de tomma ögonen

om ENSAMHETEN
som skrikit
mig till mötes
och som ännu ekar
i mitt hjärta


Jag talar och talar
under skyarna

tills jag är helt tömd
och ändå inte inte förstår

 tills jag vet att iag 

att trotss nöden 
som är så stor

-är kärleken ändå större


Då ber jag
att Du ska fylla mig
med läkande kärleks
ömma visor

tända himmelens ljus
i min blick

ge mig orden
som kan trösta
där tröst inte finns.....


Kaela

Av Kaela - 14 juni 2018 06:51

            

 

 

 

 

 

Norrköpingsborna vaknar under en grå himmel också idag - torsdag 14 juni.

Det är nu på morgonen +16 grader och det blåser ganska måttligt.

 

*Idag har vi e1 oggiciell temadag:

*Internationella blodgivardagen*


En dag då vi kan påminna oss att vårt blor kan vara en ovärderlig gåva.

Ja faktiskt rädda liv...

 

 

Håkan och Hakon har namnsag idag och jag gratulerar varmt DIG som bär något av de namnen!
Likaså gratulerar jag DIG som har födelsedag idag med samma värme!

Gör en minnesrik dag av denna dag!

 

*Håkan är ett fornnordiskt namn som i äldre tider skrevs som Hakon eller Hakun och betyder troligtvis "den högättade".Äldsta Der tidigaste man vet att namnet förekom i Sverige,  är på en runinskrift från 1000-talet, på en sten i Nöbbele,
Ö Torsås i Småland.
Idag finns det
52 581 män i vårt land heter Håkan och 25 952 av dessa bär namnet som tilltalsnamn-
Även 5 kvinnor bär namnet.
4 personer bär namnet som efternamn.

Medelåldern på namnbärarna är 56 år.

Hakon är en norsk variant på Håkan,
kommer från det fornnordiska namnet Hákon, där "há" kan betyda "hög", "häst" eller "strid", och "kon" betyder "avkomling" eller "son"
177 män i Sverige heter Hakn.
32 av dem använder namnet som tilltalsnamn.
8 personer bär namnet som efternamn.
Medelåldern på namnbärarna är 66 år.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards