Alla inlägg den 23 juni 2018

Av Kaela - 23 juni 2018 20:04

 


Mina fem underbara barn!
(Har nog visat dem förr - men gör det igen)

Var och en dyrbarare för mig än ord kan säga.....- 


När jag sa till ett av barnbarnen: "Jag älskar dig helhjärtat - dig och alla barn och er barnbarn - och morfar förstås" svarade hon: Hur många hjärtan har du då, mormor?"


Det kan man fråga sig - En älskad man -  fem barn och sju barn- barnbarn - det blir faktiskt tretton hjärtan det!

Undra på att det dunkar så därinne.


Av Kaela - 23 juni 2018 18:42

 

 

 

 

Hamnade i ett samtal med en man sim mist sitt erna ben i en olycka.

Hur jam - i ett ögonblick förvandöades från "en av oss" till "we av dss."

De andrade som genom födel och ohejdad vana - eller av sjukdom eller olycka förlorat en en eller flera funktioner och fått stämpeln "defekt" (Mannens ordval)

 

Som om inte all smärta, all sorg all oro, all känsla av oro inför framtiden vore nog beskriver han just denna "utstötningsmekanism som det allra värsta med de förändrade livsvullkoren.


Och jag är faktiskt nberedd att  hålla med - jag förstår vad han så väl vad hanmenade..


Den blicken gör otroligt ont!


Jag tror inte man kan sätta sig in i detta riktigt innan man själv är drabbad.


Men jag tror att både vi som drabbats och alla de andra som inte gjort det behöver  våga prrata med varandra.


Berätta hur det känns för oss båda på olika sätt.

Jag har ju också mött människor som drabbats av funk
tionshinder eller funktionsnedsättning vilket man vill säga.

Och känt hur svårt det är atha rätt attityd och ställa de
rätta frågorna!

"Funktionshinder - det är vad en funktionsnedsättning blir när omgivningen inte är  anpassad"

Sagt aqv en vän i rullstol

Av Kaela - 23 juni 2018 09:30

           

 


Idag är det midsommardagen.

Vaknar i Stockholm eller rättare sagt i Stava utanföär Åkersberga
Regn och mörka moln och +17 grader här, lätt blåst  även i Norrdär vi är om några timmar efter att ha lämnat av dott.
erdotter Pixie hos mor som jobbat på morgonen,inne i Stockholm

 


Idag - den 23 juni - midsommmarsagen har vi 2 officiella temadagar:

 


*FN:sdag för offentliga tjänster*

 

*Midsommardagen*

Alice har nmansdag idag och jag gratulerar så varmt!

DU som har födelsedag idag gratuleras givetvis med samma värme!!

Ta hand om dagen - den tillhör DIG!

51 kvinnor stavar sitt namn Alize - 30 av dem använder namnet som tilltalsnamn.

 

* Alice är en fransk och engelsk form av det tyska namnet Adelheid (ursprungligen Adalheidis) som är sammansatt av ord som betyder ädel och ljus.
Kortformen Adalis blev till Aliz på franska och på 1100-talet uppstod även en latiniserad form av namnet – .
38 861 kvinnor i vårt land heter Alice.

Av dessa anv'nder 19 306 personer namnet som tilltalsnamn.
14 män bär också namnet.
1 perzon har namnet som efternamn.

Medelåldern för namnbärarna är 58 år.

51 kvinnor stavar namnet Alize.
30 av dem använder namnet som tilltalsnamn.
Medelåldern på namnbärarna med den stavningen är 12 år.

 



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards