Alla inlägg den 26 juni 2018

Av Kaela - 26 juni 2018 21:38

 

Bildresultat för fotboll på TV

Bilden lånad från google



Det kallas visst fotbollsänka....

när mannen i vårt liv är uppslukad   av TV fotbollen_

Jag har inte svårt att hitta på annat att ägna mig åt under tiden.

 

Men nog är det ganska tröttsamt med ljuden.från maychen..

För att inte tala om när den älskade mannen häver upp ett skrik som kan lyfta taket - för att det blir mål - eller för att det inte blir mål!

 

En sak är jag säker på - visst har jag ganska många systrar i det tullfälliga änkeståndet.

Eller hur?

 

Måndagskvällen drar mot sitt slut och det är snart dags att stämma träff med den lille med paraplyet!

 

Önskar DIG en god avslutning på DIN måndag - och en god natts sömn!
´l

Av Kaela - 26 juni 2018 18:30


 



En slända lever blott en dag.
Jag lever något längre, jag.

Vem tippar tid som förestår:
Kanhända blir jag hundra år!


Men lika naken som jag kom
till varat ska jag vända om.

Till vad? - Till det som inte är.
Ack, många vänner har jag där.


Dock vet jag inte hur det blev
för dem. De skriver inga brev.

Betynger ingen låda gul
ej ens till nyår eller jul.


De döda tiger med sin död.
Vi håller upp vårt liv som stöd.

Jag ser en lam - han sitter still
och tänker alltså är jag till.


Men sländan då - sen frågar jag,
som blott är till en enda dag:

hon tänker ej. - Kanhända finns
hon endast i mitt ögas lins?


Nils Ferlin

Av Kaela - 26 juni 2018 16:08



 

 

 



Vem vill vara tant - egentligen?

Ingen tror jag!


Ändå används detta epitet gång på gång om årsrika livsbejakande kvinnor eller damer som passerat 50 årsdagen!

Det är repsektlöst och nedvärderande!


En gång i tiden ansågs det vara ett artigtr tilltal som man lärde barn att använda till äldre damer.

Idag säger ingen unge tant eller farbror på det sätt som kansle ändå en gång var artigt.


Tant och gubbe hör jag ofta barn säga - och många vuxna också.

Inget av det birde få förekomma.,

Av Kaela - 26 juni 2018 08:32



           



"D finns människor som inte bara kastar av sig sitt ok utan också snidar något vackert av det."

 


Stig Johansson




Av Kaela - 26 juni 2018 06:57

                

 

 

Så här dagsSå h'r dags på morgone är det +16 grader som förutspås bli upp till 25 grader framåt dagen.

Det 'ä'r soligt, ganska ,åttlig vind - en vanlig svensk sommarmorgon.


Idag - tisdag 26 julni har vi 

 

*Internationell solidaritetsdag för tortyroffer*

*Internationella dagen mot missbruk av och olaglig handel med narkotika
*


*Chokladpuddingens dag*


*Rakel och Lea har namnsdag idag - den 26 juni!

Jag gratulerar så varmt på namnsdagen!
DU som har födelsedag idag gratuleras lika varmt!

Önskar  DIG som har bemärkelsedag idag en dag som blir sär skiljd och ril på goda minnen.


*Rakel
/Rachelär /Raquel.ett hebreiskt  namn som ursprungligen betyder 'fårtacka', men som också kan tolkas Isom "moderfår" - "den goda modern  - 'den moderliga'. I I  I IBibeln var Rakel hustru till Jakob och moder till Josef och Benjamin . 

1 706 kvinnot i Sverige heter Rakel.
Av dessa använder 871 namnet som tilltalsnamn.
Rakel bärs även av 1 man.
Medelåldern på namnbärarna är 46 år.

768 kvinnor stavar namnet Rachel 
263 av dessa bär namney som tilltalsnamn.
3 personer bär Rachel som efternamn.
Medelåldern på namnbärarna är 31 år.
 
224 personer bär bär namnet Raquel som tilltalsnamn.
Medelåldern för de som stavar sitt namn så är 41 år.
 
*
Tycks vara svårt att få fram en betydelse för namnet Lea./Leah 
Ett förslahg och trolig beytydelse lär dock vara "klok" - "from"
Ett namn som dock bärs av 4 041 kvinnor i vårt land (stavat Lea)
2 898 av dessa bär namnet som tilltalsnamn.
3 män bär också namnet.
16 personer bär namnet som efternamn
Namnbärarnas medelålder är 20 år.

2 762 kkvinnor stavar sitt namn Leah:

Som tilltalsnamn använder 2 351 namnet.
Även 1 man bär namnet-
2 personer har na.mnet som efternamn.
Namnbärarnas medelålder är 7 år

 

 

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards