Alla inlägg den 27 juni 2018

Av Kaela - 27 juni 2018 18:15

                        

            


Om det finns en lösning på ett problem, är det onödigt att oroa sig.
Om det inte finns nån lösning på problemet, är det meningslöst att oroa sig.

 

Dalai Lama

Av Kaela - 27 juni 2018 07:49

        

 

 

 

Jag ber att du ska se på mig
med varma ögon
med ögon som ler
och säger:
Vad fint att du klarar det.


du är modig.
tvekar inte
tar fajterna


se på mig
med ögon
som ser förbi
mina misstag
mina tillkortakommanden

 

lyssna på mig
med öron
som hör det jag ville säga
och inte bara det
jag säger

 

rör vid mig
med varma händer
mjuka
helgade händer


se mig - hör mig - rör mig
med kärlek

om du verkligen
vill veta vem jag är

 

Kaela


Av Kaela - 27 juni 2018 06:56


               







Solig morgon i Norrköpimg - och enligt förutsägerna ska det vara övervägande sol idag.

+18 grader och vnidstilla.

 

*Inget officiellt tema idag - den 26 junil.

 

*Idag har Selma och Fingal namnsdag och  jag gratulerart dig som bär något av de   namnen.
Varmt grattis också till DIG som fyller år idag!
Ömskar er be,ä'rkelsebarn en fin dag!

 

 

* Selma är från början ett keltiskt namn, efter orten Shelma sombetyder "vacker utsikt". ... Selma kan också vara en kortform av det tyska namnet Anselma, femininformen av Anselm.
9 186 kvinnor i Sverige bär namnet Selma.
Av dessa använder 6 840 namnet som tilltalsnamn.
3 personer använder namnet som tilltalsnam

Medelåldern på namnbärarna är 14 år.

 



*Fingal är ett keltiskt namn (ursprungligen Fionnghall) med betydelsen ljus främling eller vit främling, och syftar på de ljushåriga nordborna.Namnet har alltid varit ovanligt i Sverige, även sedan det infördes i almanackan 1901.
294 män har namnet som förnamn.
32 män nvänder namnet som tilltalsnamn.
292 personer har namnet som efternamn.
Namnbärarnas medelålder är 36 år.



 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards