Direktlänk till inlägg 10 juli 2018

Dagewns grattis med mera -10 juli -

Av Kaela - 10 juli 2018 16:49

 

 





Idag har vädret bjudit på n

både reg och solsken.

 

Jag har kämpat gång på gång fär att lyckas med att skriva gratulationerna - men denn dagsaktuella statusen hos min synskada har omöjliggjprt möjligheten att skriva inl'gget

Så här mellan dig och mig.....ja ....det har lett till en del tårar och ledsna känslor.

 

Idag har vi ett officiellat tema:
"Hoya - porslisblommans dag"

 

 



*Andrè och Andreas har namnsdag idag!
Stort grattis till er och lika stort grattis till DIG som har födelsedag!
En minnesrik dag önskar jag er!

 

 

*André är ett namn som används både som förnamn och som efternamn. I båda fallen har det sitt ursprung i det nytestamentliga och grekiska mansnamnet
Andreas, med betydelsen 'man' eller 'den manlige'. Som förnamn är  namnet ovanligt!
Endast 20 män har Andrè och av dessa använder 12 personer namnet som tilltalsnamn.

860 personer bär namnet som efternamn.
Medelåldern på namnbärarna är 16 år,

 

 

*Andreas (Andréas) är ett vanligt mansnamn i kristna länder. Namnet kommer ursprungligen från Grekland och betyder "den manlige". Andreas var namÄven 5 kvinnor bär namnet A dreasnet på en av de 12 apostlarna, se aposteln Andreas. 

 

73 327 män i vårt land heter Andreas.

Av dessa är det 43 792 som använder namnet som tilltalsnam
Även 5 kvinot bärnamnet
43 personer bär namnet som efternamn.
Medelåldern på namnbärarna är 32 år.

1 enda person stavar sitt namn Andrèas


 

PS: Detta 'rtroligen det sista inl'gget som ser ut så h'r.

Vill gärna fortsätta med gratulationer och temadag.....men kanske i en annan form,,,,vi får se.

T

Jag har fullt upp att vänja mig med att leva medständigt tilltagande symsvårigheter
=ch ibland sker det snabbare än jag hinner landa och anpassa mig.

 

 
 
Ingen bild

Victoria

11 juli 2018 12:46

Känner mig ledsen för dig att du har denna synskada. Förstår att det innebär många tårar och sorgliga tankar.
Många varma kramar
Victoria

Kaela

12 juli 2018 09:45

Tack fina Victoria.

Det är ingenting man önskar sigg - och visst blir tårarna många ibland- särskilt som nu - i en p med snabb försämring.
Men det är som med alla ovälkomna saker som möter oss....men det gör oss kanske visare och mer empatiska En stor kram till dig Victoria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards