Alla inlägg den 5 augusti 2018

Av Kaela - 5 augusti 2018 21:50

 

 

 

               

 

Mörkret har sänt sig över min stad på joden!

Livet stillnar ner sig!

Det är söndagskväll!

Och jag har suttit en stund och sett ut över mäörkret - som skinkras av många små lampr.


Varje människa är är enn sådan liten lammpa som sprider ett ljus omkring oss!


Alla bär vi ett lhys inom oss.

Iblöand skyms det kanske av soorg - men det finns där!


Nu vill jag önska DIG och mig och alla andra det b'ästa som jag vet - en ny vecka med många sköna möten med en och annan av alla de ljusspridare som världen trots allt el'nde är full av!

Av Kaela - 5 augusti 2018 16:38

         

 

 

 

 

 

Ord kan mista sin avlaör - eller få en annan valör än den ursprungligen abvsedda om vi anä använder dem på fel sätt.

 

Något som säkert flera än jag har lagt märke tioll är användningen av ordet "sjuk" eller "sjukt" i alla möjlifa och omöjliga sammanhangf.

En person som är sjuk - allvaröigt sjuk - påpekade detta för mig en g mig en gång, och ber'ttade att ho ofya kände sig sårad äver de sammanhang hon hörde ordet användas i.

 

Det kan jag väl förstå!

 

Kanske behöver vi tänka till ibland.

För vi vill ju egentligen absolut inte såra½

Av Kaela - 5 augusti 2018 10:30

    



"Denna dagen - ett liv" sa en gång Astrid Lindgren.

Och visst hade hon rätt denna förunderligt visa kvinna som vi är så glada att hon funnits och givit ur de skatter hon hade inom sig.


Nu är det ju så - att hur fantastisk Astrid än var så var hon inte unik.

Eller rättare sagt - visst var hon unik!
Men det är du också!

Alla människor är unikamen men vi är alla samtidigt väldigt lika.
Våra upplevelser, rädslor, begränsningar, tankar och känslor är inte så olika andras som vi ibland tror - även om våra liv till ytan kan se olika ut.
Det är därför det är så viktigt att vi delar med oss till varandra av både det vi gläds över och det vi är rädda för.

Vi mår bra av att känna igen oss i varandra.


Ändå är vi alla unika.

Lite tanke-kullerbytta kanske - men jag tror du förstår vad jag menar.


Det finns faktiskt ingen precis som du.
 Allt det du är gör dig unik, gör dig fantastisk.
Du är unik. I
ngen annan kan var sprecis om du.


Varje dag är också unik.
Idag är en dag som aldrig funnits och som aldrig kommer igen.

Vilken fantastisk möjlighet!
Unika du i din unika dag!

Önskar DIG så här alldeles i början av dagen att inse vilken möjlighet DU har och vilken möjlighet DU är!


Här kommer morgonens citat:


"Bäst att du håller dig själv skinande ren och klar; du är det fönster genom vilket du måste se världen.” 




Återimsatt på brgäram




Av Kaela - 5 augusti 2018 10:09




         


 

Det viktiga är inte det du har i fickan utan det du har i ditt hjärta.

 

Kardinal Bernadin



 

 

Kardinal Bernadin


Av Kaela - 5 augusti 2018 09:17

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Precis som igår morse är också molnen dominerande nu på morgonen söndag 5 augusti!

 

Önskar Ulrik och Alrik som har namnsdag idag en fin firardag!

Detsamma vill jag säga till DIG som firar födelsedag idag!

Stort grattis till alla bemärkelsedagsbarn!

 

 

Framför allt - glöm inte att DU är en underbar person - full av unika resurser!   

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards