Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av Kaela - 7 augusti 2018 18:45

 



Inte med bästa vilja i världen kan jag påstå att jag hoppade upp med en sång på läpparna då klockan ringde 5.15

Men efter den stilla stund jag alltid tar det första jag gör så har glädjen tagit sig fram.

Glädjen över en ny dag - en unik dag!

 

Så otroligt prioriterade vi är i vår del av världen.

Vi slipper vakna i lervällingen i ett tält - vi slipper vakna till bombdån- och våra fönster är inte raserade.


Ibland kan jag tycka, och säkert du också - att jag bara inte orkar se ut över världen.

Så mycket lidande- så mycket nöd.

Krig och naturkatastrofer har ryckt ifrån människor allt de hade- utom livet.


Vi får vakna i varma hus med mat i kylen.
Och vi har sovit i en varm och mjuk säng.


Det som kan vara svårt är ju att det nästan blir svårt att vara glad för detta då man ser hur så många har det.

Men man kan vara tacksam och inte se det som självklart.


Vi behöver hjälpas åt att hitta ljuspunkterna och rikedomarna även när livet är trassligt. Låt oss hjälpas åt på det sätt vi kan.
Se varandra - tala om att vi uppskattar människor som vi möter idag.

Tala om för dem att de är värdefulla.


Just nu vill jag säga till DIG att DU är en fantastisk människa, en ljuspunkt i tillvaron för många omkring dig.

DU ger glädje.

Just nu till mig genom att du tar dig tid att läsa min blogg!

Var rädd om dig och din dag!


Här kommer morgonens citat:


"Det är viktigt för vår hälsa och våra liv att vi har roligt och njuter av livet.
Gör något varje dag som får ditt hjärta att sjunga."
Marcia Wieder


Av Kaela - 7 augusti 2018 12:04

     




I den djupaste tystnad
hör jag en sång
om kärlek och lycka
på jorden -
jag minns att jag hörde
den ofta en gång
men får inte
riktigt fram orden

I den djupaste tystnad
når mig en ton
det viskar från stråke
och strängar -
det känns som en hälsning
med vinden från mon
en doft ifrån
ungdomens ängar

I den djupaste tystnad
drar du förbi
bland minnenas gömmor
och oro -
vad fattigt och gråblekt
vårt liv skulle bli
om drömmarna
alls inte voro

 

 

Av Kaela - 7 augusti 2018 07:30

 

     

 

 

För några år sedan mötte jag Johanna.

Johanna har en medfödd allvarlig muskelsjukdom.

Jag frapperades av tre saker då jag mötte hennes blick.

Det ena var sorgen - bottelös och svart - det andra glädjeglittret - och det tredje var visheten.
Bara 23 år gammal satt hon framför mig och kändes oerhört livserfaren .
Johanna berättade att hon tröstar sig genom att sörja.
Ibland försvinner hon in i det svarta hål som sorgen över sjukdomen skapat.

Det är där - på botten av sorgen som hon hittar ny styrka.

Jag var faschinerad av henne men förstod inte lektionen hon gav mig.

Inte helt i varje fall.

Nu - flera år senare - då min syn försämras snabbt -  vet jag vilket viktigt möte Johanna var.

Jag har också upptäckt att det finns vila och ny styrka -när allting känns för

svårt - omjag drar mig tillbaka till "det svarta hålet"!


Det tar för mycket kraft att stå emot sorgen sa hon. Jag frapperades av att en så ung människa kunde ha så mycket visdom som Johanna.

Idag vet jag med hela min varelse hur rätt hon hade!


Tack livet som lät mig möta Johanna!

Och tack Johanna!

Av Kaela - 7 augusti 2018 07:02

 

 

 

     

 

 

 

 

Aningems kylig morgoin - idag - dem 7 augisytisti.

Men SMHI har förutdspått 26-27 grader under dagen så kanske blir det shorts idag också!

 

Dennis och Denise har namnsdag och jag gratulerar vararmt!

Givetvis får också DU som har födelsedag idag vama gratulationer!

 

Kom ohåg  idag och alla andra dagar att DU är fullständigt unik!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards