Alla inlägg den 14 augusti 2018

Av Kaela - 14 augusti 2018 19:00


                              




Jag tror på en kärlek

utan plikt och skuld
utan försäkringar
och konkurrens.
Ett livets flöde
som inifrån förnyas
av sin egen kraft.

Jag tror på en kärlek
som dansar och sjunger
utan tanke på nytta –
och lika självklart
stannar upp
inför den som plågas
och delar smärtan.

 

 

Margareta Melin

Av Kaela - 14 augusti 2018 12:19

           

 




"Du är modigare än du vet, starkare än du tror och klokare än du förstår!"

 

Okänd tänkare

Av Kaela - 14 augusti 2018 07:16

 

     

 

 

 

 

Mina 18 månader mer som en person som i  undan för undan i ganska snabb takt förlorar min syn har jag upptäckt att det  ger mig ständiga övningar i ödmjukhet!

 

Att be om hjälp börjar jag klara ganska bra utan att få en tilltufsad självkänsla!

Men det som är svårt och som känns förnedrande är andras (oftast den som fått min fråga om ett handtag)) "gulliga attiutityd.

Man tilltalar mig som om jag vore ett barn!

Det görr ont!

Och jag skulle vilja säga:Möt mig som den jämlike jag är.

 

Men det säger man aldrig, det kan lätt missförstås!

 

Försöker istället ta det som en övning i ödmjukhet! 

 

Av Kaela - 14 augusti 2018 06:29

           

 

 

Grå och sval morgon.

Inte mer än +15 grader.

Ovant - men ganska skönt.

Till eftermiddagen regn säger SMHI!

 

Uno har namnsdag idag eftersom det är den 14 augusti!

Gratulerar DIG som bär det namnet så gott!

DU som har födelsedag idag får varma gratulationer du också!

 

Idag kan du fäörvandla någons dag till glädje  - genom ett leende,omtanke eller uppmärksamhet!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards