Alla inlägg under september 2018

Av Kaela - 4 september 2018 06:56

               

 

 

Grå himmel över min stad idag. Troligen något sol framåt dagen enligt väderleksprofeterna.

Det är +10 grader, och mycket lite vind.

 

Dagens tema:


4 September
Skolans dag
Tidningsbudens dag
Dagen för ungas psykiska hälsa*

 

 

Gisea (som är ett namnem ed tyskt ursprung) har namnsdag idag den 4 augusti och jag gratulerar varmt!

 

Du som har födelsedag idag gratuleras förstås med samma värme.

 

Glöm inte att ditt leende och fin vänliga handling kan bli solen i en medmmänniskas liv!


Av Kaela - 3 september 2018 07:36


         

 

 

"Att leva är att förändras - att förändras är att mogna - att mogna är att inse att kärleken är ändlös.



En individ kan dö -men aldrig relationer."

 

Okänd tänkare

 

Av Kaela - 3 september 2018 06:51

        

 

 

Bakom molnen anas solen!

+12 grader och ingen vind,

Kanske en eller annan regns

 

kur under dagen sägs det!

 

 

Dagens tema

3 September
Labor day
Skolledarnas dag*

 

 

Det ä måndag 3 september och Alfhild och Alva har namnsdag!

Gratulerar DIG som bär något av dessa ffornnordiska namn!
DIG som fyller år idag vill jag också överräcka en cyberbukett till och säga grattis!

 

DU är en fantasstisk person - så våga visa vem du är!

 

 

 

Av Kaela - 2 september 2018 21:11

 

               

 

;

Man talar ofta om eftertamkens kranka blekhet!

Och då  menar man förstås att man förivrat sig och kanske inte tämkte igenom saker och ting innan man handlade.

 

S¨kan det ju vara!
Men det5 kan ju också vara så att eftertanken är en stilla stund ab begrundan s¨år i söndagskvällens sista flyende mi!

 

Önskar dig em god avslutning av din helg!

Av Kaela - 2 september 2018 08:34

              

 

 

 

Solen förgyller Norrkpingsbornas söndags

morgon!

Det är +14 grader och svag vind

:

2 September
Dansbandens dag
Svampens dag

Dagens tema

 

 

 

 

Justin och Justina har namnsdag idag - den 2 september -

och jag gratulerar så hjärtligt!

Hjärtliga gratulationer  vill jag ge också till DIG som har födelsedag.

 

DU - ja just DU är en fantastisk människa med en

oändligt stor betydelse!!

 

Av Kaela - 1 september 2018 22:45

 



"Om jag fick möjligheten att ge en gåva till nästa generation så skulle jag ge varje människa förmågan att lära sig skratta åt sig själv."

Charles Schulz

Av Kaela - 1 september 2018 18:56


        





Vad än som sägs 


om världens ondska 

Vad än som sker av onda ting 

måste vi ändå 

utan uppehåll 

skriva om kärleken 

tala om godheten 

om vi tystnar 

är allt hopp ute 

Kaela

Av Kaela - 1 september 2018 11:03

                                                   


 

 

 

Förra veckan under en av mina promenader mötte jag ett par som jag mötte genom mitt arbete som frivilligsamordnare.

 

Har inte stt dem på länge och blev glad att få höra hur de har det!

 

Kvinnan sitter i rullsttol efter arr ha blivit påkörd när de var ute på en cykeltur för drygt tio åt sedsn.

 

De kom till mig för att de båda önskade att kvinnan skulle få en frivilligkontakt.

En vän som kunde tillbringa ett par timmar i veckan med henne.

 

Detta för att en kvinna kan behöva en annan kvinna att prata med obland, men också för att att manen skulle kunna få ett par timmar att göra det han ville!

 

Kvinnan uttryckte det så här: "Han behöver ha fritt fråån mitt gmäll ibalnd"

 

Mannen rufsade om hennes hår och sa: Ja visst gmäller du ibland - men då täner jag_ "Tänk om det varit mig bilen kört på - och jag skulle helt säkert bli ännu gnälligare.

 

Varm om hjärtat gick jag hemåt.....och javisst ja....kanske undrar du om hennes frivilligvän finns med henne ännu.

 

Ja det gr mig så glad att kunna s'ga att hom är en kär vän i familjen - fortfarande!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards