Alla inlägg under juli 2008

Av Kaela - 31 juli 2008 23:21

Godnattkram till er alla härliga bloggarvänner och besökare...och du som går sist- glöm inte att blåsa ut ljuset!

Av Kaela - 31 juli 2008 21:57

Du kan inte köpa eller sälja den

I själva verket måste du ge bort den för att få behålla den

Det är ont om kärlek, ändå kan du hitta den överallt

Kärleken är bräcklig; den dör i mörkret av svek,
lögner, girighet och dryghet

Kärleken behöver sanningens ljus

Kärleken är stark; den kan besegra, sjukdom, ensamhet,
hjärtesorg, separation och även död

Kärleken behöver tas hand om och få näring
och - framför allt - aldrig tas för given

Kärlekens ljus kan förändra ditt hjärta

och Ditt hjärta kan förändra världen

- Författare okänd -

Av Kaela - 31 juli 2008 21:20

Mamma och pappa satt och tittade på TV. Mamma sa "Jag är trött och det börjar bli sent. Jag tror att jag vill gå och lägga mig".
Hon gick ut i köket för att göra i ordning sandwiches till nästa dags lunch, tömde popcornbunkarna, tog ut kött ur frysen till dagen därpå, såg efter hur mycket cornflakes det fanns kvar i kartongen, fyllde socker i skålen, satte socker och skedar på bordet och gjorde kaffebryggaren klar till att brygga. Sen la hon kläder i torktumlaren, satte på en ny tvätt, strök en skjorta och sydde fast en lös knapp. Hon tog bort leksaker som låg på bordet och vattnade blommorna, tömde en tvättkorg och hängde upp en handduk, så att den fick torka. Hon stannade vid skrivbordet och skrev en lapp till skolan, la fram små pengar till barnen och samlade upp en bok, som hade gömt sig under en stol. Hon skrev ett födelsedagskort till en väninna och satte ett frimärke på kuvertet, skrev en minneslapp och la båda bredvid sin portmonnä.
Sen tvättade hon ansiktet, tog på nattkräm, borstade sina tänder och kammade håret. Harry ropade från vardagsrummet "Jag trodde att du var på väg att gå och lägga dig?" "Jag är på väg", sa hon.
Hon hällde vatten i hundskålen, släppte ut katten och såg till att alla dörrarna var låsta.
Hon tittade till barnen, släckte deras lampor, hängde upp en blus på en stol och la några smutsiga strumpor i tvättkorgen och pratade kort med barnen, som satt uppe och gjorde läxor. I hennes eget sovrum ställde hon väckarklockan, la fram kläder till nästa dag och tog överkastet av sängen. Hon skrev 3 saker till på minneslappen. I samma ögonblick stängde Harry av Tv-n och sa till sig själv, "Nu vill jag gå och lägga mig??..." och det gjorde han.


Av Kaela - 31 juli 2008 20:22

Städad och nykter herre
får hyra möblerad dublett".
Men Gud annonserar
aldrig om himlen på samma sätt.


Han bjuder aldrig en bostad
i himmelska stadens tull
åt folk för deras meriters
och deras präktighets skull.

Man köper sig inte av honom
ett förmånligt hyresavtal
och gör sig inte förtjänt av
en plats i hans rymliga sal.

Men står man med blödande händer
och bultar på himmelens port
och tigger och ber om husrum
då skall han öppna fort

Hjälplös och skuldbelastad
får del i möblerat rum
bland silverne vintergator
kvarter "Evangelium".


Nils Bolander

Av Kaela - 31 juli 2008 20:08


 Jonas....jag grät när jag läste ditt inlägg.

Hur kan du bara sitta på dina höga hästar och fördöma alla homosexuella i Sverige- vad vet du om att vara homosexuell...så här skriver du: När skall människorna vakna och sluta vurma för hbt-tramset.
Med sorg i hjärtat måste jag konstatera att du och jag menar olika saker om vi pratar om att människor måste vakna.Det finns inte många kristna församlingar i Sverige som tar emot en homosexuell person.
Och det gör de naturligtvis som de vill med.

Men för mig betyder att kärleken står i skamvrån i de kristna sammanhangen.


De homosexuella är den mest diskrimenarde gruppen i Sverige.

Tänk om jag skulle skriva: "Tänk om människorna kunde vakna och sluta med detta gullegulltrams med invandrarna"

Då skulle jag bli lynchad, jag lovar.Och jag skulle aldrig någonsin komma på tanken att skriva eller säga något sådant.

Men vet du Jonas...lika lite som afrikanen valt att bli svart har den homosexuelle valt sin sexuella identitet.
Jag vet att du och många andra kristna anser att det bibelm fördömer homosexualitet.

Men du...den säger ju i GT att vi ska stena äktenskapsbryterskan också.
Tycker du att vi ska göra det?

Jag har valt att följa det mitt hjärta säger i den här frågan- väl medveten om att jag blir utstött ur de kristnas krets...

Gud som talar i mitt hjärta genom den Helige Ande vill alltid att jag ska anstränga mig för att förstå och älska-aldrig fördöma.


Jag vill ogärna ha en debatt mellan kristna på min blogg.

Vill du mig något mera Jonas så svara på min mail: m.kaela6@gmail.com


Gud välsigne dig Jonas





Av Kaela - 31 juli 2008 20:06

ja visst är det något som är värt att tänka på- tack för att du hälsar på och för att du skriver rara kommentarer.

Av Kaela - 31 juli 2008 10:59

En fullständigt unik CD

Och tillblivelsen har inslag som nog ingen annan CD kan härma.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=155838

Av Kaela - 31 juli 2008 10:49


 

När vi har blivit sårade av våra medmänniskor eller när vi har sårat någon, är det nödvändigt att vi kan förlåta varandra för att vi ska kunna få förtroende för varandra igen.
Det är ungefär som att bygga en bro bit för bit, i början tar man några försiktiga steg för att pröva brons hållfasthet.
När två människor har kommit ifrån varandra genom en förlust eller ett gräl, kan förlåtelsen bygga en bro mellan dem på nytt.
Förlåtelse tar tid, och det tar också tid att reparera tillit och förtroende.

Den som inte kan förlåta andra river den bro han själv måste passera, ty alla människor har behov av förlåtelse.
Thomas Fuller

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards